Biznes obawia się sztucznej inteligencji

Rodzime firmy chcą przyspieszyć rozwój AI, ruszyć z zagraniczną ekspansją tej technologii i wypromować polskie kompetencje w tej dziedzinie.

Publikacja: 02.09.2023 13:08

Biznes obawia się sztucznej inteligencji

Foto: Adobe Stock

Wraz z dynamicznym rozwojem technologii wspieranych przez zaawansowane algorytmy rośnie wśród ludzi strach o miejsca pracy. Eksperci zwracają uwagę, że to problem, gdyż podobne obiekcje występują nawet w przedsiębiorstwach, które na co dzień zajmują się nowymi technologiami. – Na dziś zarządzanie obawami pracowników sektora przed AI, jest – moim zdaniem – jednym z najistotniejszych aspektów – zaznacza Mateusz Cygan, prezes i product designer w Memory Squared.

Jak tłumaczy, zawody od lat ewoluują i trzeba mieć świadomość zmian. – Kluczowe jest zrozumienie i wykorzystanie potencjału, czyli tego, jak sztuczna inteligencja może nam pomóc w realizacji naszych codziennych zawodowych obowiązków. Tymczasem coraz częściej mówi się, że sztuczna inteligencja zabierze nam pracę – dodaje. I przytacza wyniki międzynarodowego raportu firmy Ipsos „Global Views on A.I. 2023”.

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Finanse
Sklepów w Polsce coraz mniej
Finanse
Polska branża transportowa w coraz większych tarapatach
Finanse
Kryptoaktywa. Czy część podmiotów „ucieknie” z Polski z obawy przed KNF?
Finanse
Klienci łapią się za kieszeń, fatalne wyniki sprzedaży detalicznej
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Finanse
Październikowa aura była niekorzystna dla sklepów odzieżowych