Reklama
Rozwiń
Reklama

Inwestycja w elektryczne ciężarówki może pozwolić zachować pozycję lidera na rynku

Polska od wielu lat utrzymuje się na pozycji lidera na rynku ciężarowego transportu drogowego. Okazuje się jednak, że ta pozycja może zostać zachwiana przez elektromobilność.

Publikacja: 20.09.2023 16:02

Inwestycja w elektryczne ciężarówki może pozwolić zachować pozycję lidera na rynku

Foto: Adobe Stock

Unia Europejska dąży do zwiększenia pojazdów elektrycznych na europejskich drogach, przy jednoczesnych ograniczeniu pojazdów spalinowych. Polityka UE na ma celu ochronę środowiska i popularyzację ekologicznych rozwiązań. To może jednak sprawić, że polskie firmy stracą swoją silną pozycję na rynku transportu drogowego. 

W całym 2022 roku zarejestrowano w Polsce jedynie sześć elektrycznych samochodów ciężarowych. Co prawda w całej Unii odbyło się 1656 rejestracji tego typu pojazdów, ale co ważne, połowa z nich odbyła się w Niemczech. To wskazuje, że niemieckie firmy chcą mocno wejść w nową niszę, ale także sprawnie przygotować się do transformacji jaką niewątpliwie będzie musiał przejść rynek motoryzacyjny, a tym samym transport. Na ten moment polscy przedsiębiorcy zostają w tyle. 

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Finanse
Miliony złotych za nieterminowe płatności. Znane spółki ukarane
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Finanse
Jak to jest ze zwrotem subwencji z tarcz
Finanse
Przedsiębiorca też może zaciągnąć kredyt konsumencki. SN zdecydował
Finanse
Będzie nadzór nad rynkiem kryptoaktywów. Sejm uchwalił ustawę, branża liczy na weto prezydenta Nawrockiego
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Finanse
Lech Giliciński: Distressed investing. Jak to robią na świecie
Reklama
Reklama