Aktualizacja: 19.04.2025 13:04 Publikacja: 20.09.2023 16:02
Foto: Adobe Stock
Unia Europejska dąży do zwiększenia pojazdów elektrycznych na europejskich drogach, przy jednoczesnych ograniczeniu pojazdów spalinowych. Polityka UE na ma celu ochronę środowiska i popularyzację ekologicznych rozwiązań. To może jednak sprawić, że polskie firmy stracą swoją silną pozycję na rynku transportu drogowego.
W całym 2022 roku zarejestrowano w Polsce jedynie sześć elektrycznych samochodów ciężarowych. Co prawda w całej Unii odbyło się 1656 rejestracji tego typu pojazdów, ale co ważne, połowa z nich odbyła się w Niemczech. To wskazuje, że niemieckie firmy chcą mocno wejść w nową niszę, ale także sprawnie przygotować się do transformacji jaką niewątpliwie będzie musiał przejść rynek motoryzacyjny, a tym samym transport. Na ten moment polscy przedsiębiorcy zostają w tyle.
Pawilon Polski na EXPO 2025 w Osace przez blisko pół roku będzie służył promocji polskiej gospodarki, możliwości...
Jedynie 31 postępowań w sprawie opóźnień w płatnościach wszczął w 2024 r. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentó...
Po Wielkanocy w Poznaniu odbędzie się bezpłatne spotkanie informacyjne poświęcone możliwościom wsparcia dla mikr...
Liczne akty prawne wydawane na poziomie unijnym stanowią wyzwanie dla ustawodawców krajowych, którzy są zobowiąz...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Dzięki uwolnieniu sądów od zbędnego nadzoru nad przebiegiem wykonywania upadłości konsumenckiej jest szansa na p...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas