Reklama

Firmy częściej oferują pracownikom dodatkowe benefity niż podwyżki

Inflacja wymusza wiele działań na konsumentach, ale tak samo na przedsiębiorstwach i pracodawcach. Pracownicy lepiej postrzegają firmy, które prócz wynagrodzenia oferują dodatkowe benefity, szczególnie te z kategorii jedzenia.

Publikacja: 23.09.2023 14:54

Firmy częściej oferują pracownikom dodatkowe benefity niż podwyżki

Foto: Adobe Stock

Do prawie dwóch miliardów złotych wzrosną w tym roku wydatki na pracownicze benefity żywieniowe w Polsce- dowiedziała się „Rzeczpospolita”. Zauważalny od czasu pandemii trend związany z dodatkowymi benefitami oferowanymi pracownikom rośnie w siłę. Duże zainteresowanie tego typu rozwiązaniami podyktowane jest również dużą inflacją. 

Różnego rodzaju dodatki w pracy związane z żywnością są korzystne zarówno ze strony pracowników jak i pracodawców - pracownicy mogą zredukować część swoich wydatków związanych z obiadami czy zakupami, a pracodawcy mogą rozłożyć wydatki nie tylko na podwyżki wynagrodzeń, które ciągną za sobą pozostałe koszty, ale zaoeferować zatrudnionym więcej, przy tych samych pensjach. Zgodnie z danymi Sodexo Benefits and Rewards Services Polska, wydatki na świadczenia żywieniowe dla pracowników w Polsce zwiększą się w tym roku aż o 40 proc.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Finanse
Małe firmy z dużymi - bilans na plus, ale czy to partnerstwo?
Finanse
Tysiące e-sklepów mają problemy z płynnością
Finanse
Zadłużenie spółek giełdowych wzrosło niemal 2,5-krotnie
Finanse
Cyfryzację firmy można przeprowadzić bez wkładu własnego
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Finanse
Granty na Eurogranty – PARP uruchamia nowy nabór
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama
Reklama