Reklama

Black Friday to zakupowe szaleństwo, ale przedsiębiorcy muszą uważać

Black Friday, czyli ostatni piątek listopada to często najgorętszy dzień w roku dla wielu sklepów. Potwierdzają to dane: 60 proc. Polaków chce zrobić zakupy w tym czasie. Wzmożone zakupy nie mogą jednak odwrócić uwagi przedsiębiorców od przepisów.

Publikacja: 24.11.2023 17:32

Black Friday to zakupowe szaleństwo, ale przedsiębiorcy muszą uważać

Foto: Adobe Stock

Zmiany w sprzedaży produktów i usług zarówno w sklepach stacjonarnych jak i tych internetowych wprowadziła unijna dyrektywa Omnibus - unijne zmiany i ustawy państw członkowskich nałożyły na przedsiębiorców szereg obowiązków w zakresie informowania o stosowanych przez nich cenach. Szczególnie w przypadku stosowania obniżek i promocji. 

Zmiany mają na celu ochronę konsumentów przed tzw. fałszywymi promocjami, czyli np. sztucznym zawyżaniem cen przez sklepy, aby następnie obniżyć je i ukazać klientom "przecenę". Takie praktyki często miały miejsce w czasie wyprzedaży jak np. Black Friday czy Cyber Monday. Było to nieuczciwe traktowanie konsumentów. 

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Finanse
Miliony złotych za nieterminowe płatności. Znane spółki ukarane
Finanse
Jak to jest ze zwrotem subwencji z tarcz
Finanse
Przedsiębiorca też może zaciągnąć kredyt konsumencki. SN zdecydował
Finanse
Będzie nadzór nad rynkiem kryptoaktywów. Sejm uchwalił ustawę, branża liczy na weto prezydenta Nawrockiego
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Finanse
Lech Giliciński: Distressed investing. Jak to robią na świecie
Reklama
Reklama