Black Friday to zakupowe szaleństwo, ale przedsiębiorcy muszą uważać

Black Friday, czyli ostatni piątek listopada to często najgorętszy dzień w roku dla wielu sklepów. Potwierdzają to dane: 60 proc. Polaków chce zrobić zakupy w tym czasie. Wzmożone zakupy nie mogą jednak odwrócić uwagi przedsiębiorców od przepisów.

Publikacja: 24.11.2023 17:32

Black Friday to zakupowe szaleństwo, ale przedsiębiorcy muszą uważać

Foto: Adobe Stock

Zmiany w sprzedaży produktów i usług zarówno w sklepach stacjonarnych jak i tych internetowych wprowadziła unijna dyrektywa Omnibus - unijne zmiany i ustawy państw członkowskich nałożyły na przedsiębiorców szereg obowiązków w zakresie informowania o stosowanych przez nich cenach. Szczególnie w przypadku stosowania obniżek i promocji. 

Zmiany mają na celu ochronę konsumentów przed tzw. fałszywymi promocjami, czyli np. sztucznym zawyżaniem cen przez sklepy, aby następnie obniżyć je i ukazać klientom "przecenę". Takie praktyki często miały miejsce w czasie wyprzedaży jak np. Black Friday czy Cyber Monday. Było to nieuczciwe traktowanie konsumentów. 

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Finanse
TSUE zajął się sprawą kredytów z WIBOR. Jak przebiegła rozprawa?
Finanse
Szefowie spółki odpowiadają za jej długi. Kary sięgają milionów złotych
Finanse
Przedsiębiorczość międzypokoleniowa. Jak sobie radzą firmy rodzinne?
Finanse
Koniec eldorado? Długi branży IT wzrosły o 20 proc.
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Finanse
Konsumenci w nieco lepszym nastroju, biznes zyskał nadzieję