Reklama

Black Friday to zakupowe szaleństwo, ale przedsiębiorcy muszą uważać

Black Friday, czyli ostatni piątek listopada to często najgorętszy dzień w roku dla wielu sklepów. Potwierdzają to dane: 60 proc. Polaków chce zrobić zakupy w tym czasie. Wzmożone zakupy nie mogą jednak odwrócić uwagi przedsiębiorców od przepisów.

Publikacja: 24.11.2023 17:32

Black Friday to zakupowe szaleństwo, ale przedsiębiorcy muszą uważać

Foto: Adobe Stock

Zmiany w sprzedaży produktów i usług zarówno w sklepach stacjonarnych jak i tych internetowych wprowadziła unijna dyrektywa Omnibus - unijne zmiany i ustawy państw członkowskich nałożyły na przedsiębiorców szereg obowiązków w zakresie informowania o stosowanych przez nich cenach. Szczególnie w przypadku stosowania obniżek i promocji. 

Zmiany mają na celu ochronę konsumentów przed tzw. fałszywymi promocjami, czyli np. sztucznym zawyżaniem cen przez sklepy, aby następnie obniżyć je i ukazać klientom "przecenę". Takie praktyki często miały miejsce w czasie wyprzedaży jak np. Black Friday czy Cyber Monday. Było to nieuczciwe traktowanie konsumentów. 

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Finanse
Lech Giliciński: Distressed investing. Jak to robią na świecie
Finanse
Małe firmy z dużymi - bilans na plus, ale czy to partnerstwo?
Finanse
Tysiące e-sklepów mają problemy z płynnością
Finanse
Zadłużenie spółek giełdowych wzrosło niemal 2,5-krotnie
Finanse
Cyfryzację firmy można przeprowadzić bez wkładu własnego
Reklama
Reklama
Reklama