Reklama

Co polski biznes myśli o sztucznej inteligencji

84 proc. dyrektorów finansowych (CFO) w polskich firmach dostrzega znaczenie sztucznej inteligencji (AI) w kontekście strategii biznesowej, lecz jednocześnie 40 proc. z nich uważa, że jest za wcześnie, aby określić sposób, w jaki AI mogłaby zostać wykorzystana w ich organizacji - wynika z raportu Deloitte.

Publikacja: 06.04.2024 20:29

Szkoły programowania stawiają na kursy online

Szkoły programowania stawiają na kursy online

Foto: Pixabay

dgk

Ta międzynarodowa firma doradcza zapytała o AI 500 dyrektorów finansowych z 15 krajów naszego regionu. Pytania dotyczyły kluczowych korzyści i wyzwań związanych z rozwojem AI w ich firmach.

Wśród 84 respondentów z Polski, wyraźnie widoczna jest większa świadomość wagi sztucznej inteligencji w strategii biznesowej – jako bardzo ważną wskazało ją 6 proc., jako ważną – 33 proc. – podczas gdy średnia dla wszystkich krajów wynosiła odpowiednio 5 proc. i 16 proc. Analogicznie – za nieważną uznaje ją tylko 17 proc. polskich respondentów, za mało ważną – 18 proc. Średnia odpowiedzi w regionie wynosi zaś 27 proc. i 26 proc.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Finanse
Miliony złotych za nieterminowe płatności. Znane spółki ukarane
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Finanse
Jak to jest ze zwrotem subwencji z tarcz
Finanse
Przedsiębiorca też może zaciągnąć kredyt konsumencki. SN zdecydował
Finanse
Będzie nadzór nad rynkiem kryptoaktywów. Sejm uchwalił ustawę, branża liczy na weto prezydenta Nawrockiego
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Finanse
Lech Giliciński: Distressed investing. Jak to robią na świecie
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama