Co polski biznes myśli o sztucznej inteligencji

84 proc. dyrektorów finansowych (CFO) w polskich firmach dostrzega znaczenie sztucznej inteligencji (AI) w kontekście strategii biznesowej, lecz jednocześnie 40 proc. z nich uważa, że jest za wcześnie, aby określić sposób, w jaki AI mogłaby zostać wykorzystana w ich organizacji - wynika z raportu Deloitte.

Publikacja: 06.04.2024 20:29

Szkoły programowania stawiają na kursy online

Szkoły programowania stawiają na kursy online

Foto: Pixabay

dgk

Ta międzynarodowa firma doradcza zapytała o AI 500 dyrektorów finansowych z 15 krajów naszego regionu. Pytania dotyczyły kluczowych korzyści i wyzwań związanych z rozwojem AI w ich firmach.

Wśród 84 respondentów z Polski, wyraźnie widoczna jest większa świadomość wagi sztucznej inteligencji w strategii biznesowej – jako bardzo ważną wskazało ją 6 proc., jako ważną – 33 proc. – podczas gdy średnia dla wszystkich krajów wynosiła odpowiednio 5 proc. i 16 proc. Analogicznie – za nieważną uznaje ją tylko 17 proc. polskich respondentów, za mało ważną – 18 proc. Średnia odpowiedzi w regionie wynosi zaś 27 proc. i 26 proc.

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Finanse
Sklepów w Polsce coraz mniej
Finanse
Polska branża transportowa w coraz większych tarapatach
Finanse
Kryptoaktywa. Czy część podmiotów „ucieknie” z Polski z obawy przed KNF?
Finanse
Klienci łapią się za kieszeń, fatalne wyniki sprzedaży detalicznej
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Finanse
Październikowa aura była niekorzystna dla sklepów odzieżowych