Reklama
Rozwiń

Nikłe zainteresowanie kupców z Marywilskiej pomocą z ZUS

12 wniosków o odroczenie terminu płatności składek czy rozłożenie ich na raty złożyli dotychczas w ZUS kupcy ze spalonego centrum handlowego Marywilska 44. Przypomnijmy, że spłonęło ok. 1500 sklepów.

Publikacja: 25.05.2024 23:34

Zniszczona po pożarze hala kompleksu handlowego przy ul. Marywilskiej 44 w Warszawie

Zniszczona po pożarze hala kompleksu handlowego przy ul. Marywilskiej 44 w Warszawie

Foto: PAP/Leszek Szymański

dgk

 ZUS zaoferował pomoc — płatnicy, którzy w związku z pożarem mają trudności z terminowym opłaceniem składek na ubezpieczenia, mogą wnioskować o odroczenie terminu płatności składek lub rozłożenie ich na raty. W wyjątkowych przypadkach po spełnieniu określonych warunków składki mogą być także umarzone. 

Dane, do których dotarła „Rzeczpospolita”, wskazują, że poszkodowani nie są przesadnie zainteresowani pomocą z ZUS. od 13 do 17 maja do ZUS przyszło jedynie 53 poszkodowanych. Nieco więcej, bo 56, zadzwoniło na specjalną infolinię. Natomiast liczba wniosków o odroczenie terminu płatności składek czy rozłożenie ich na raty wyniosła 12. 

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Finanse
Przedsiębiorco, weź dotację na dostępność
Finanse
Budowlane MŚP mają faktury, ale nie pieniądze
Finanse
Jednoosobowym firmom rosną długi. Niepokojący raport
Finanse
Polisa OC dla JDG - czy to obowiązkowe?
Finanse
TSUE zajął się sprawą kredytów z WIBOR. Jak przebiegła rozprawa?