Reklama

Co robią MŚP, gdy klienci nie płacą?

Aż połowa przedsiębiorców przyznaje, że w większym lub mniejszym stopniu boryka się z nieterminowymi płatnościami. Co trzecia mikrofirma i co siódma średnia firma nie ma planu działania na wypadek, gdy klient nie zapłaci za towar lub usługę.

Publikacja: 20.07.2024 22:57

Co robią MŚP, gdy klienci nie płacą?

Foto: Adobe Stock

dgk

Tak wynika z badania „Scenariusze MŚP na niepłacenie przez kontrahentów” przeprowadzonego przez TGM Research na zlecenie firmy windykacyjnej Kaczmarski Inkasso.  

13 proc.  ankietowanych przedsiębiorstw przyznaje, że często doświadcza sytuacji, gdy klienta nie płaci na czas, 37 proc. - czasami. Co trzecia firma odczuwa duży wpływ braku pieniędzy od klientów na codzienne funkcjonowanie. Najmocniej uderza to w podmioty z branży transportowej, z których 69 proc. deklaruje, że nie dostaje należności na czas.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Finanse
Małe firmy z dużymi - bilans na plus, ale czy to partnerstwo?
Finanse
Tysiące e-sklepów mają problemy z płynnością
Finanse
Zadłużenie spółek giełdowych wzrosło niemal 2,5-krotnie
Finanse
Cyfryzację firmy można przeprowadzić bez wkładu własnego
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Finanse
Granty na Eurogranty – PARP uruchamia nowy nabór
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama
Reklama