Co robią MŚP, gdy klienci nie płacą?

Aż połowa przedsiębiorców przyznaje, że w większym lub mniejszym stopniu boryka się z nieterminowymi płatnościami. Co trzecia mikrofirma i co siódma średnia firma nie ma planu działania na wypadek, gdy klient nie zapłaci za towar lub usługę.

Publikacja: 20.07.2024 22:57

Co robią MŚP, gdy klienci nie płacą?

Foto: Adobe Stock

dgk

Tak wynika z badania „Scenariusze MŚP na niepłacenie przez kontrahentów” przeprowadzonego przez TGM Research na zlecenie firmy windykacyjnej Kaczmarski Inkasso.  

13 proc.  ankietowanych przedsiębiorstw przyznaje, że często doświadcza sytuacji, gdy klienta nie płaci na czas, 37 proc. - czasami. Co trzecia firma odczuwa duży wpływ braku pieniędzy od klientów na codzienne funkcjonowanie. Najmocniej uderza to w podmioty z branży transportowej, z których 69 proc. deklaruje, że nie dostaje należności na czas.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Finanse
Jednoosobowym firmom rosną długi. Niepokojący raport
Finanse
TSUE zajął się sprawą kredytów z WIBOR. Jak przebiegła rozprawa?
Finanse
Szefowie spółki odpowiadają za jej długi. Kary sięgają milionów złotych
Finanse
Przedsiębiorczość międzypokoleniowa. Jak sobie radzą firmy rodzinne?
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Finanse
Koniec eldorado? Długi branży IT wzrosły o 20 proc.