Co robią MŚP, gdy klienci nie płacą?

Aż połowa przedsiębiorców przyznaje, że w większym lub mniejszym stopniu boryka się z nieterminowymi płatnościami. Co trzecia mikrofirma i co siódma średnia firma nie ma planu działania na wypadek, gdy klient nie zapłaci za towar lub usługę.

Publikacja: 20.07.2024 22:57

Co robią MŚP, gdy klienci nie płacą?

Foto: Adobe Stock

dgk

Tak wynika z badania „Scenariusze MŚP na niepłacenie przez kontrahentów” przeprowadzonego przez TGM Research na zlecenie firmy windykacyjnej Kaczmarski Inkasso.  

13 proc.  ankietowanych przedsiębiorstw przyznaje, że często doświadcza sytuacji, gdy klienta nie płaci na czas, 37 proc. - czasami. Co trzecia firma odczuwa duży wpływ braku pieniędzy od klientów na codzienne funkcjonowanie. Najmocniej uderza to w podmioty z branży transportowej, z których 69 proc. deklaruje, że nie dostaje należności na czas.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Finanse
Więcej czasu dla firm na rozliczenie taniej energii. Projekt już w Sejmie
Finanse
TSUE o przepisach antyzatorowych. Małe firmy będą zaskoczone
Finanse
PFR żąda od firm zwrotu pieniędzy z tarczy covidowej. Adwokat radzi, jak się bronić
Finanse
Czego biznes oczekuje od rządu Donalda Tuska
Finanse
Więcej czasu na uniknięcie dopłat za tańszy prąd. Resort zapowiada