Reklama

Zniknie limit 150 euro za przesyłki z Chin? Tak chce europejski biznes

Na chińskich platformach e-handlu można kupić większość towarów tak tanio, że europejskie, w tym polskie, firmy czują się coraz bardziej zagrożone. Wkrótce jednak klienci Temu, Shein, AlịExpress mogą odczuć wzrost cen, bo Unia Europejska planuje zniesienie zwolnienia z opłat celnych dla przesyłek o wartości do 150 euro.

Publikacja: 23.01.2025 18:00

Zniknie limit 150 euro za przesyłki z Chin? Tak chce europejski biznes

Foto: AdobeStock

dgk

Obecne przepisy w Unii Europejskiej pozwalają na import towarów z Chin bez cła, jeśli ich wartość nie przekracza 150 euro. Izba Gospodarki Elektronicznej postuluje, by całkowicie zlikwidować ten próg, co sprawi, że  klienci chińskich sklepów internetowych będą musieli płacić cło, niezależnie od wartości zamówienia. 

Tymczasem z danych Komisji Europejskiej, które przytacza w „Rz” Piotr Mazurkiewicz, wynika, że ponad 65 proc. przesyłek w imporcie ma zaniżoną deklarowaną wartość, by się zmieścić poniżej progu 150 euro i uniknąć cła. Samo zniesienie progu nie zapewni więc szans na uczciwą konkurencję między przedsiębiorcami z Europy i sprzedawcami z Chin. Konieczna jest kompleksowa reforma unii celnej. 

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Finanse
Rząd podjął decyzję. Obrót akcjami będzie bezpieczniejszy
Finanse
W transakcjach M&A trzeba uwzględnić sankcje. Jak się zabezpieczyć?
Finanse
Miliony złotych za nieterminowe płatności. Znane spółki ukarane
Finanse
Jak to jest ze zwrotem subwencji z tarcz
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Finanse
Przedsiębiorca też może zaciągnąć kredyt konsumencki. SN zdecydował
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama