W finale europejskiego konkursu Digital Challenge zmierzy się 20 startupów z dziesięciu krajów, w tym polski Nais. Finalistów wybrano z 409 zgłoszonych projektów. Powalczą oni o międzynarodowe wsparcie w wysokości 250 tys. euro. Trzech zwycięzców zostanie nagrodzonych podczas finałowego wydarzenia online, które odbędzie się już 21 września br. Polskę reprezentuje startup Nais zajmujący się systemami benefitów dla pracowników.
CZYTAJ TEŻ: UVera wygrywa. Polski start-up najlepszy w Europie
Od cyfrowego audytu łańcuchów dostaw żywności, do opartej na sztucznej inteligencji platformy usprawniającej przeszczepianie narządów. Takimi m.in. zagadnieniami zajmuje się dwudziestka finalistów tegorocznego EIT Digital Challenge. To tematy w obszarze zainteresowania EIT Digital (Digital Tech, Digital Wellbeing, Digital Cities, Digital Industry, Digital Finance). Konkurs EIT Digital Challenge odbywa się już ósmy rok z rzędu. To przedsięwzięcie skupia się na cyfrowych startupach deep tech ze zróżnicowaną ofertą produktów, wykorzystujących technologie cyfrowe, które napędzają cyfrową transformację. Tegorocznie finaliści w 2020 r. średnio osiągnęli 1 mln euro przychodu, pozyskali 4 mln euro i zatrudniają 27 osób. Co ciekawe 45 proc. finalistów reprezentują kobiety jako założycielki lub dyrektorki wyższego szczebla. Warto przypomnieć, że wśród ubiegłorocznych finalistów znalazło się SentiOne. A w 2019 r. w finale był CashDirector. Obie firmy z Polski.
CZYTAJ TEŻ: Polish-Ukrainian Startup Bridge – startuje druga edycja
Pakiet nagród w konursie obejmuje całoroczne wsparcie EIT Digital Accelerator o wartości 50 tys. euro dla trzech nagrodzonych firm. Będzie on wspierał zwycięzców konkursu EIT Digital Challenge w zwiększaniu skali działalności w Europie, pomagając im zdobyć klientów na rynkach docelowych i pozyskiwać fundusze na rozwój. Oprócz tego zwycięzca pierwszej nagrody otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 100 tys. euro.