Reklama

Wyjścia na dymka to realny koszt dla firmy

Choć na terenie zakładu pracy można wprowadzić całkowity zakaz palenia, wielu pracodawców idzie na rękę palaczom. Stworzenie do tego odpowiednich warunków może oznaczać dla firmy oszczędność.

Publikacja: 07.11.2021 15:03

Wyjścia na dymka to realny koszt dla firmy

Foto: AdobeStock

Koszty finansowe, jakie pracodawcy ponoszą w związku z paleniem tytoniu przez pracowników, zazwyczaj są związane z czasem, który zabierają przerwy na papierosa. Kalkulacje dotyczące tego tematu pokazują, ile kosztuje czas pracy przeznaczany na palenie, jednak zazwyczaj nie uwzględniają szeregu kosztów długofalowych, pozafinansowych oraz potencjalnych. Żeby pokazać rzeczywisty obraz sytuacji, trzeba wziąć pod uwagę nie tylko liczbę palących pracowników, ale i branżę, w jakiej działa firma, czy specyfikę zakładu pracy. Ta sama przerwa na papierosa może bowiem oznaczać co innego dla najemcy biura, a co innego dla właściciela hali produkcyjnej. Czy można jednak zakazać palenia w pracy?

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Zadaniowy czas pracy – wolność czy pułapka
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Kadry i Płace
Jak uchwała SN o ochronie przedemerytalnej zmieni politykę zatrudnienia?
Kadry i Płace
Jak ukarać za naruszenie dyscypliny pracy?
Kadry i Płace
Zadaniowy system pracy. Ze względu na święta firma musi zmniejszyć część obowiązków
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Kadry i Płace
Wpłaty do PPK naliczone przed śmiercią uczestnika trzeba przekazać do instytucji finansowej
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama
Reklama