Pakiet mobilności – pole minowe dla polskich firm transportowych

Przewoźnicy międzynarodowi nie mogą już wypłacać kierowcom diet zwolnionych ze składek i podatku. Ich koszty wzrosną też przez nowe zasady kabotażu i wprowadzoną częstotliwość powrotu do kraju pojazdu i pracownika.

Publikacja: 23.02.2022 05:52

Pakiet mobilności – pole minowe dla polskich firm transportowych

Foto: Adobe Stock

Nie milkną echa zmian z początku lutego, do jakich musieli dostosować się przewoźnicy i kierowcy wykonujący międzynarodowy transport drogowy w Unii Europejskiej. Pakiet Mobilności istotnie utrudnił funkcjonowanie międzynarodowego transportu i podniósł jego koszty. Rok 2022 dla polskich przewoźników będzie bardzo trudny – muszą poradzić sobie z nowymi wymaganiami stawianymi przez unijnych urzędników.

Szczytne pobudki

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Granica między zdalnym a zagranicznym
Kadry i Płace
Co oznacza dla pracodawców i pracowników równość płac?
Kadry i Płace
Na co zwrócić uwagę, wykazując przychody pracującego emeryta lub rencisty?
Kadry i Płace
Praca w gospodarstwie rolnym wydłuża staż pracy
Kadry i Płace
Praca zdalna cudzoziemców w Polsce: nieprecyzyjne przepisy, realne zagrożenia