Pakiet mobilności – pole minowe dla polskich firm transportowych

Przewoźnicy międzynarodowi nie mogą już wypłacać kierowcom diet zwolnionych ze składek i podatku. Ich koszty wzrosną też przez nowe zasady kabotażu i wprowadzoną częstotliwość powrotu do kraju pojazdu i pracownika.

Publikacja: 23.02.2022 05:52

Pakiet mobilności – pole minowe dla polskich firm transportowych

Foto: Adobe Stock

Nie milkną echa zmian z początku lutego, do jakich musieli dostosować się przewoźnicy i kierowcy wykonujący międzynarodowy transport drogowy w Unii Europejskiej. Pakiet Mobilności istotnie utrudnił funkcjonowanie międzynarodowego transportu i podniósł jego koszty. Rok 2022 dla polskich przewoźników będzie bardzo trudny – muszą poradzić sobie z nowymi wymaganiami stawianymi przez unijnych urzędników.

Szczytne pobudki

Pozostało 96% artykułu

Wiedza dla profesjonalistów w nowym PRO.RP.PL

Zyskaj dostęp do najnowszych raportów, analiz, orzeczeń, prognoz i komentarzy niezbędnych w Twojej codziennej pracy, przygotowanych przez ekspertów Rzeczpospolitej.
Kadry i Płace
Czy brak odzewu w procesie rekrutacji to dyskryminacja?
Kadry i Płace
Zakaz handlu w niedzielę i święta. Kogo obowiązuje i co grozi za jego łamanie?
Kadry i Płace
Jak łączenie urlopu rodzicielskiego z pracą wpływa na uprawnienia pracownicze?
Kadry i Płace
Czy firmy muszą rozpatrywać zgłoszenia anonimowe sygnalistów?
Materiał Promocyjny
Wpływ amerykańskich firm na rozwój polskiej gospodarki
Kadry i Płace
Joanna Kalinowska: Sygnaliści - kiedy godzina zero? Od kiedy można zgłaszać nieprawidłowości?