Reklama

Składka zdrowotna nie opróżni kieszeni przedsiębiorcy

Zmiana przepisów rozwiązuje problem zaliczania do podstawy składki różnic remanentowych czy wartości sprzedanego środka trwałego firmy. Nie trzeba do niej wliczać też większości przychodów wolnych od PIT.

Publikacja: 27.04.2022 22:00

Składka zdrowotna nie opróżni kieszeni przedsiębiorcy

Foto: Adobe Stock

13 kwietnia 2022 r. weszła w życie istotna zmiana ustawy z 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (tekst jedn. DzU z 2021 r., poz. 1285 ze zm.). Nowelizacja jest odpowiedzią Ministerstwa Finansów na trzy poważne problemy dotyczące obliczania wysokości składki zdrowotnej przez przedsiębiorców rozliczających się na zasadach ogólnych, tj. według skali podatkowej i podatkiem liniowym.

Przypomnijmy, że dla przedsiębiorców opodatkowanych według skali podatkowej lub w formie podatku liniowego podstawą wymiaru składki na ubezpieczenie zdrowotne jest dochód z działalności gospodarczej. Przedsiębiorców tych obowiązuje roczne rozliczenie składki zdrowotnej. Jednocześnie składkę na to ubezpieczenie muszą obliczać co miesiąc od miesięcznej podstawy wymiaru. Składka na ubezpieczenie zdrowotne, w zależności od formy opodatkowania, wynosi:

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Odpowiada pracownik i pracodawca, nie AI
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Kadry i Płace
Ostatni dzwonek, by skorzystać z wakacji składkowych
Kadry i Płace
AI w rękach pracowników – szansa czy ryzyko dla pracodawców?
Kadry i Płace
UOKiK nakłada sankcje za zmowy pracodawców
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Kadry i Płace
Cybermobbing – nowe wyzwanie dla pracodawców
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama