Tworząc regulamin pracy zdalnej warto wyjść poza minimum

Aby dokument regulujący zasady home office był jak najbardziej funkcjonalny dla pracodawcy i pracowników, powinien obejmować także inne zagadnienia niż przewidziane nowelizacją kodeksu pracy.

Publikacja: 26.01.2023 02:00

Tworząc regulamin pracy zdalnej warto wyjść poza minimum

Foto: Adobe Stock

Praca zdalna to od dłuższego czasu jeden z najgorętszych tematów kadrowych. Przed kilkoma dniami Sejm odrzucił wszystkie poprawki Senatu do  nowelizacji, która m.in. wprowadza do kodeksu pracy przepisy regulujące zasady wykonywania pracy zdalnej. Ustawę przekazano prezydentowi do podpisu, a co za tym idzie, wkrótce może zostać ogłoszona i czasu na wdrożenie w firmach nowych zasad zostaje coraz mniej.

Sporo mówi się o tym, co zgodnie z tymi nowymi regulacjami powinien zawierać regulamin pracy zdalnej. W tym wszystkim pracodawcom jednak często umyka to, o czym nie pomyślał ustawodawca, a przecież taki regulamin powinien obejmować nie tylko zagadnienia wspomniane w przepisach, ale również adresować interesy oraz odpowiadać potrzebom zarówno pracodawców, jak i pracowników. Dlatego przygotowaliśmy krótki „przewodnik” po zagadnieniach, na które warto zwrócić uwagę, wprowadzając w zakładzie pracy zasady wykonywania pracy zdalnej.

Pozostało 91% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Kadry i Płace
Joanna Kalinowska: Koklusz, odra i covid milsze od szczepionki?
Kadry i Płace
Akta pracownicze. Czy i jak przejść z wersji papierowej na elektroniczną?
Kadry i Płace
PFRON. Od kiedy wyższe dopłaty do pensji niepełnosprawnych?
Kadry i Płace
Czy szef może zmusić pracownika do zaszczepienia się?
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Kadry i Płace
Sygnaliści. Co musi zawierać informacja zwrotna?