Tworząc regulamin pracy zdalnej warto wyjść poza minimum

Aby dokument regulujący zasady home office był jak najbardziej funkcjonalny dla pracodawcy i pracowników, powinien obejmować także inne zagadnienia niż przewidziane nowelizacją kodeksu pracy.

Publikacja: 26.01.2023 02:00

Tworząc regulamin pracy zdalnej warto wyjść poza minimum

Foto: Adobe Stock

Praca zdalna to od dłuższego czasu jeden z najgorętszych tematów kadrowych. Przed kilkoma dniami Sejm odrzucił wszystkie poprawki Senatu do  nowelizacji, która m.in. wprowadza do kodeksu pracy przepisy regulujące zasady wykonywania pracy zdalnej. Ustawę przekazano prezydentowi do podpisu, a co za tym idzie, wkrótce może zostać ogłoszona i czasu na wdrożenie w firmach nowych zasad zostaje coraz mniej.

Sporo mówi się o tym, co zgodnie z tymi nowymi regulacjami powinien zawierać regulamin pracy zdalnej. W tym wszystkim pracodawcom jednak często umyka to, o czym nie pomyślał ustawodawca, a przecież taki regulamin powinien obejmować nie tylko zagadnienia wspomniane w przepisach, ale również adresować interesy oraz odpowiadać potrzebom zarówno pracodawców, jak i pracowników. Dlatego przygotowaliśmy krótki „przewodnik” po zagadnieniach, na które warto zwrócić uwagę, wprowadzając w zakładzie pracy zasady wykonywania pracy zdalnej.

Pozostało 91% artykułu

Wiedza dla profesjonalistów w nowym PRO.RP.PL

Zyskaj dostęp do najnowszych raportów, analiz, orzeczeń, prognoz i komentarzy niezbędnych w Twojej codziennej pracy, przygotowanych przez ekspertów Rzeczpospolitej.
Kadry i Płace
Czy brak odzewu w procesie rekrutacji to dyskryminacja?
Kadry i Płace
Zakaz handlu w niedzielę i święta. Kogo obowiązuje i co grozi za jego łamanie?
Kadry i Płace
Jak łączenie urlopu rodzicielskiego z pracą wpływa na uprawnienia pracownicze?
Kadry i Płace
Czy firmy muszą rozpatrywać zgłoszenia anonimowe sygnalistów?
Materiał Promocyjny
Zarządzenie samochodami w firmie to złożony proces
Kadry i Płace
Joanna Kalinowska: Sygnaliści - kiedy godzina zero? Od kiedy można zgłaszać nieprawidłowości?