Tworząc regulamin pracy zdalnej warto wyjść poza minimum

Aby dokument regulujący zasady home office był jak najbardziej funkcjonalny dla pracodawcy i pracowników, powinien obejmować także inne zagadnienia niż przewidziane nowelizacją kodeksu pracy.

Publikacja: 26.01.2023 02:00

Tworząc regulamin pracy zdalnej warto wyjść poza minimum

Foto: Adobe Stock

Praca zdalna to od dłuższego czasu jeden z najgorętszych tematów kadrowych. Przed kilkoma dniami Sejm odrzucił wszystkie poprawki Senatu do  nowelizacji, która m.in. wprowadza do kodeksu pracy przepisy regulujące zasady wykonywania pracy zdalnej. Ustawę przekazano prezydentowi do podpisu, a co za tym idzie, wkrótce może zostać ogłoszona i czasu na wdrożenie w firmach nowych zasad zostaje coraz mniej.

Sporo mówi się o tym, co zgodnie z tymi nowymi regulacjami powinien zawierać regulamin pracy zdalnej. W tym wszystkim pracodawcom jednak często umyka to, o czym nie pomyślał ustawodawca, a przecież taki regulamin powinien obejmować nie tylko zagadnienia wspomniane w przepisach, ale również adresować interesy oraz odpowiadać potrzebom zarówno pracodawców, jak i pracowników. Dlatego przygotowaliśmy krótki „przewodnik” po zagadnieniach, na które warto zwrócić uwagę, wprowadzając w zakładzie pracy zasady wykonywania pracy zdalnej.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Przyzwolenie na pracę po godzinach
Kadry i Płace
Sobota przy biurku, niedziela z laptopem. Jak zrekompensować pracę w dni wolne?
Kadry i Płace
Jak oddać wolne za święto wypadające w sobotę?
Kadry i Płace
Kiedy ZUS może zakwestionować wysokość pensji pracownika?
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Kadry i Płace
Jak rozpocząć współpracę z freelancerem?