Rencista w zakładzie pracy to dodatkowe obowiązki

Pracownik uprawniony do renty to osoba niepełnosprawna, której przysługują dodatkowe przywileje. Wiążą się z tym obowiązki dla służb kadrowo-płacowych, z których nie zawsze się one wywiązują.

Publikacja: 16.01.2025 04:50

Rencista w zakładzie pracy to dodatkowe obowiązki

Foto: Adobe Stock

Zatrudniając osobę, która ma przyznane prawo do renty z tytułu niezdolności do pracy, pracodawca musi jej zapewnić dodatkowe przywileje pracownicze. Kadrowcy często o tym zapominają, zwłaszcza w sytuacji, gdy taka osoba nie przedłoży jednocześnie orzeczenia o  przyznaniu jednego ze stopni niepełnosprawności. Przywileje takie przysługują także pracownikowi, któremu rentę przyznano w czasie trwającego stosunku pracy.

Renta a stopień niepełnosprawności

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Granica między zdalnym a zagranicznym
Kadry i Płace
Co oznacza dla pracodawców i pracowników równość płac?
Kadry i Płace
Na co zwrócić uwagę, wykazując przychody pracującego emeryta lub rencisty?
Kadry i Płace
Praca w gospodarstwie rolnym wydłuża staż pracy
Kadry i Płace
Praca zdalna cudzoziemców w Polsce: nieprecyzyjne przepisy, realne zagrożenia