Mobbing: sprawcą może być przełożony, pracownik, a nawet klient

Niezależnie od tego, kto mobbował podwładnego, to pracodawca ponosi odpowiedzialność za te działania. Może się od niej uwolnić, jeśli wdrożył środki mające zapobiegać takim zjawiskom.

Publikacja: 21.09.2019 07:15

Mobbing: sprawcą może być przełożony, pracownik, a nawet klient

Foto: 123RF

Kodeksowa regulacja mobbingu nie określa, kto może być jego sprawcą. Wskazuje jedynie, że działania o charakterze mobbingowym muszą być skierowane przeciwko pracownikowi, a obowiązkiem pracodawcy jest przeciwdziałanie temu zjawisku. Tak sformułowane przepisy pozwalają przyjąć, że mobbingu może dopuścić się sam pracodawca. Krąg potencjalnych mobberów jest jednak szerszy.

Uporczywie i długotrwale

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Pożar zawczasu powinien ugasić szef
Kadry i Płace
Koniec nierównego traktowania kobiet po utracie ciąży
Kadry i Płace
Zgodę na urlop bezpłatny lepiej dobrze przemyśleć
Kadry i Płace
Mobber powinien odpowiadać osobiście i wynagrodzić krzywdę
Materiał Promocyjny
Współpraca na Bałtyku kluczem do bezpieczeństwa energetycznego
Kadry i Płace
Czy kadrze kierowniczej nie trzeba płacić za pracę po godzinach?
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń