Reklama
Rozwiń

Mobbing: sprawcą może być przełożony, pracownik, a nawet klient

Niezależnie od tego, kto mobbował podwładnego, to pracodawca ponosi odpowiedzialność za te działania. Może się od niej uwolnić, jeśli wdrożył środki mające zapobiegać takim zjawiskom.

Publikacja: 21.09.2019 07:15

Mobbing: sprawcą może być przełożony, pracownik, a nawet klient

Foto: 123RF

Kodeksowa regulacja mobbingu nie określa, kto może być jego sprawcą. Wskazuje jedynie, że działania o charakterze mobbingowym muszą być skierowane przeciwko pracownikowi, a obowiązkiem pracodawcy jest przeciwdziałanie temu zjawisku. Tak sformułowane przepisy pozwalają przyjąć, że mobbingu może dopuścić się sam pracodawca. Krąg potencjalnych mobberów jest jednak szerszy.

Uporczywie i długotrwale

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Nielegalne zatrudnianie cudzoziemców to ryzykowne oszczędności
Kadry i Płace
Zmiany w zatrudnianiu cudzoziemców. Sześć kroków, jak zrobić to legalnie
Kadry i Płace
Mobbing? Szef nie wypłaci odszkodowania osobom nadmiernie wrażliwym
Kadry i Płace
Wypalenie zawodowe. Jak rozpoznać i kiedy przysługuje zwolnienie lekarskie?
Kadry i Płace
Kiedy wykorzystać urlop, by nie przepadł?