Aktualizacja: 18.09.2019 14:18 Publikacja: 18.09.2019 16:15
Foto: Adobe Stock
Relacje między pracodawcą a pracownikami są ustalone w powszechnie obowiązującym prawie pracy – ustawach, rozporządzeniach, a także w treści indywidualnych aktów kreujących stosunek pracy (jak umowa o pracę). Jednak rozwiązania wynikające z przepisów nie zawsze są „szyte na miarę" konkretnego pracodawcy. Może on wtedy stworzyć własne, wewnątrzzakładowe regulacje, które nie mogą jednak pozostawać w sprzeczności z przepisami powszechnie obowiązującymi.
Granica między tym, co stanowi wykonywanie zwykłych obowiązków pracowniczych a podróżą służbową, bywa płynna.
Uczniowie w wakacje mogą pracować. Należy jednak pamiętać o specjalnych wymogach związanych z zatrudnieniem osób...
Gdy pracownik wyrządził szkodę swemu pracodawcy, nie zawsze konieczne jest dochodzenie zapłaty odszkodowania prz...
Zmiany formy organizacyjnej pracodawców, przejęcia i łączenia spółek skutkują tym, że pracownik może mieć możliw...
Tylko podróż służbowa spełniająca warunki z kodeksu pracy pozwala na wypłatę diet oraz zwrotu kosztów z zastosow...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas