Aktualizacja: 08.12.2024 16:06 Publikacja: 21.11.2024 14:00
Jakub Faryś prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego
Foto: tv.rp.pl
Widzimy wzmożoną aktywność ze strony chińskim firm na rynku europejskim. Dotyczy ona zresztą nie tylko aut elektrycznych, ale również tych z konwencjonalnym napędem - mówi Jakub Faryś, prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, gość programu Marcina Piaseckiego. Jego zdaniem o sukcesie Chińczyków zadecyduje jakość serwisu i dostępność części.
– Jeżeli tego się nie zapewni klientom skuszonym niską ceną, odejdą – dodaje Jakub Faryś.
Ostatnio to Polska zaczęła uczyć Niemcy gospodarczej nowoczesności
Gromadzenie i przechowywania olbrzymiej ilości danych – to specjalizacja naszych firm w ramach programów kosmicznych
Jakie konsekwencje dla gospodarki może mieć wolna wigilia? Jakie wzywania i szanse stoją przed nią w przyszłym roku? Na ten temat rozmawialiśmy w programie Rzecz o Biznesie. Gościem Przemysława Tychmanowicza był Piotr Soroczyński, główny ekonomista Krajowej Izby Gospodarczej.
Jak wygląda rynek pracy menedżerów i specjalistów? Zastanawialiśmy się nad tym w programie Rzecz o Biznesie. Gościem Przemysława Tychmanowicza był Artur Skiba, prezes firmy Antal.
Obecnie klienci mogą sprawdzić opony niczym smartfony, mając dostęp do wnikliwych testów opon, co pozwala im porównywać i analizować konkretne modele i ich parametry w różnych warunkach.
W gospodarce cięższe czasy jeszcze potrwają. Mimo to Polacy biorą kredyty.
W raporcie „Orlen dla miast” koncern zastanawia się, jak budować współpracę między samorządem, biznesem i nauką na rzecz szeroko rozumianego zrównoważonego rozwoju – mówi Stanisław Barański, dyrektor Biura Zrównoważonego Rozwoju i Transformacji Energetycznej Orlen.
Komunistyczna władza w Chinach chętnie sięga po nowe technologie, aby w pełni kontrolować i inwigilować społeczeństwo.
Nowy komisarz UE ds. obrony, Andrius Kubilius stwierdził w wywiadzie dla agencji AFP, że w związku z zagrożeniem ze strony Rosji Unia Europejska powinna zainwestować 500 mld euro w ciągu 10 lat w zwiększenie produkcji sprzętu wojskowego.
Zmieniła się struktura właścicielska lotniska Pułkowo w Petersburgu. Po ponad 14 latach niemiecki Fraport sprzedał swój 25-procentowy pakiet akcji. Miał koncesję na zarządzanie na 30 lat.
Kanclerz Olaf Scholz oświadczył, że w związku z kryzysem przemysłu ciężkiego skarb państwa Niemiec przyjdzie z pomocą gigantowi Thyssenkrupp i obejmie w nim udział mniejszościowy.
Europa będzie ofiarą działań protekcjonistycznych, a skoro odczują je Niemcy, to odczuje je także Polska – przekonuje Grzegorz Sielewicz, główny ekonomista Coface w Polsce i Regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
Dostawca podzespołów motoryzacyjnych i rowerów elektrycznych ze Szwabii ogłosił upadłość. W 2011 roku firma zdobyła nagrodę Deutsche Gründerpreis - wyróżnienie dla wybitnych przedsiębiorców w Niemczech.
Spowolnienie gospodarcze w Europie doprowadziło do zastoju w transporcie drogowym. Sprzedaż samochodów ciężarowych gwałtownie spada.
Chińska armia może otrzymać technologię, która sprawi, że żołnierze i sprzęt wojskowy będą niczym kameleon. Nad nowatorskim materiałem pracują naukowcy z Chińskiego Uniwersytetu Nauki Elektronicznej i Technologii.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas