Aktualizacja: 09.05.2025 12:02 Publikacja: 20.03.2025 14:00
prof. Andrzej Sadowski, prezydent Centrum im. Adama Smitha
Foto: tvrp.pl
Gościem red. Aleksandry Ptak-Iglewskiej w magazynie "Magazyn o Biznesie" był Andrzej Sadowski, prezydent Centrum im. Adama Smitha, w programie Rzecz o Biznesie. Zapytany o sens rozpętywania obecnie wojny celnej przez prezydenta Trumpa, wyjaśnił, że karne cła są dla Trumpa narzędziem do wymuszenia lojalności Europy w jego geopolitycznej rozgrywce z Chinami. Rozgrywce, którą właśnie zarówno Waszyngton jak i Bruksela z Pekinem przegrywają.
- Wojna handlowa to jest niewątpliwie wstęp do innych rozmów na znacznie poważniejsze tematy niż okładanie się cłami. Na przykład o większej lojalności UE wobec USA jako sojusznika nie tylko w ramach NATO, ale też większego opowiedzenia się w tym konflikcie globalnym, który USA prowadzi wobec Chin. Mamy tu do czynienia z poważną geopolityką, niż rozmowami o jakichś karnych cłach - mówił Andrzej Sadowski.
Na 99 proc. nie grozi nam już pięcioprocentowy wzrost cen
- Krytyczna w tym całym przedsięwzięciu jest pogoda. Jeżeli będzie ciepło, będziemy obserwowali wzrost sprzedaż...
Nastroje konsumentów w dół, ale wskaźnik PMI w górę. - Inwestorów już nie zaskakuje duża zmienność. Zaskakują za...
Biurokracja za Odrą już znacznie przerosła tę w Polsce
Mimo braku opadów wody dla konsumentów nie będzie brakować
Lenovo jest liderem rynku komputerów PC w Polsce. Motorola jest tu jednym z liderów rynku smartfonów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas