Reklama
Rozwiń
Reklama

Sadowski: Harleye podrożeją, ale wojna celna ma wymusić lojalność dla USA

UE nie potrzebuje wojny celnej, bo sama pielęgnuje bariery w handlu na unijnym rynku, które odpowiadają 45 a nawet 110-proc. cłom - zauważa Andrzej Sadowski, prezydent Centrum im. Adama Smitha, w programie Magazyn o Biznesie.

Publikacja: 20.03.2025 14:00

prof. Andrzej Sadowski, prezydent Centrum im. Adama Smitha

prof. Andrzej Sadowski, prezydent Centrum im. Adama Smitha

Foto: tvrp.pl

Gościem red. Aleksandry Ptak-Iglewskiej w magazynie "Magazyn o Biznesie" był Andrzej Sadowski, prezydent Centrum im. Adama Smitha, w programie Rzecz o Biznesie. Zapytany o sens rozpętywania obecnie wojny celnej przez prezydenta Trumpa, wyjaśnił, że karne cła są dla Trumpa narzędziem do wymuszenia lojalności Europy w jego geopolitycznej rozgrywce z Chinami. Rozgrywce, którą właśnie zarówno Waszyngton jak i Bruksela z Pekinem przegrywają.

- Wojna handlowa to jest niewątpliwie wstęp do innych rozmów na znacznie poważniejsze tematy niż okładanie się cłami. Na przykład o większej lojalności UE wobec USA jako sojusznika nie tylko w ramach NATO, ale też większego opowiedzenia się w tym konflikcie globalnym, który USA prowadzi wobec Chin. Mamy tu do czynienia z poważną geopolityką, niż rozmowami o jakichś karnych cłach - mówił Andrzej Sadowski.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Magazyn o biznesie
Wlazło: Celebryci to narzędzie
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Magazyn o biznesie
Jankowiak: Dziś rozdrobnienie jest przekleństwem gospodarki
Magazyn o biznesie
Czy sztuczna inteligencja może być bańką?
Magazyn o biznesie
USA-Chiny: to tylko chwilowe zawieszenie broni
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Magazyn o biznesie
Tracz: ucieczka biznesu norek na Ukrainę to mity
Reklama
Reklama