Reklama
Rozwiń

Sadowski: Harleye podrożeją, ale wojna celna ma wymusić lojalność dla USA

UE nie potrzebuje wojny celnej, bo sama pielęgnuje bariery w handlu na unijnym rynku, które odpowiadają 45 a nawet 110-proc. cłom - zauważa Andrzej Sadowski, prezydent Centrum im. Adama Smitha, w programie Magazyn o Biznesie.

Publikacja: 20.03.2025 14:00

prof. Andrzej Sadowski, prezydent Centrum im. Adama Smitha

prof. Andrzej Sadowski, prezydent Centrum im. Adama Smitha

Foto: tvrp.pl

Gościem red. Aleksandry Ptak-Iglewskiej w magazynie "Magazyn o Biznesie" był Andrzej Sadowski, prezydent Centrum im. Adama Smitha, w programie Rzecz o Biznesie. Zapytany o sens rozpętywania obecnie wojny celnej przez prezydenta Trumpa, wyjaśnił, że karne cła są dla Trumpa narzędziem do wymuszenia lojalności Europy w jego geopolitycznej rozgrywce z Chinami. Rozgrywce, którą właśnie zarówno Waszyngton jak i Bruksela z Pekinem przegrywają.

- Wojna handlowa to jest niewątpliwie wstęp do innych rozmów na znacznie poważniejsze tematy niż okładanie się cłami. Na przykład o większej lojalności UE wobec USA jako sojusznika nie tylko w ramach NATO, ale też większego opowiedzenia się w tym konflikcie globalnym, który USA prowadzi wobec Chin. Mamy tu do czynienia z poważną geopolityką, niż rozmowami o jakichś karnych cłach - mówił Andrzej Sadowski.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Magazyn o biznesie
Pułapki wakacyjne w finansach
Magazyn o biznesie
Kulik: walka z długami alimentacyjnymi idzie w złym kierunku
Magazyn o biznesie
Sprycha: polskie firmy nie chcą być tylko hubem dla Ukrainy
Magazyn o biznesie
Kruk: wiara w siebie jest bardziej kluczowa niż szczęście
Magazyn o biznesie
Drożyzny (raczej) nie będzie. Deszcze ulżyły rolnictwu