Dlaczego konsumenci mają złe nastroje? Odpowiedzią jest wojna celna i Trump

Nastroje konsumentów w dół, ale wskaźnik PMI w górę. - Inwestorów już nie zaskakuje duża zmienność. Zaskakują za to pomysły Donalda Trumpa, gdy Europa się budzi, to sprawdza, jak wyglądają indeksy amerykańskich spółek – mówił Mariusz Zielonka, główny ekonomista Konfederacji Lewiatan w Magazynie o Biznesie.

Publikacja: 01.05.2025 14:00

Mariusz Zielonka, główny ekonomista Konfederacji Lewiatan

Mariusz Zielonka, główny ekonomista Konfederacji Lewiatan

Foto: tvrp.pl

Nastroje konsumentów się pogorszyły w ostatnim badaniu przed wyborami.  Wojna celna i jej nieprzewidywalne  kolejne odsłony sprawiają, że ciągłą niepewność wpływa na samopoczucie konsumentów, a to znaczy również – wyborców.

 - Ostatnie odczyty comiesięcznego badania koniunktury, konsumentów i przedsiębiorców pokazują, że jednak mamy nadal przewagę pesymistów nad optymistami, ale te wskaźniki się uległy niewielkiemu pogorszeniu – mówi Mariusz Zielonka, główny ekonomista Konfederacji Lewiatan w programie Magazyn o Biznesie w rozmowie z red. Aleksandrą Ptak-Iglewską.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Magazyn o biznesie
Pułapki wakacyjne w finansach
Magazyn o biznesie
Kulik: walka z długami alimentacyjnymi idzie w złym kierunku
Magazyn o biznesie
Sprycha: polskie firmy nie chcą być tylko hubem dla Ukrainy
Magazyn o biznesie
Kruk: wiara w siebie jest bardziej kluczowa niż szczęście
Magazyn o biznesie
Drożyzny (raczej) nie będzie. Deszcze ulżyły rolnictwu
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama