Dlaczego konsumenci mają złe nastroje? Odpowiedzią jest wojna celna i Trump

Nastroje konsumentów w dół, ale wskaźnik PMI w górę. - Inwestorów już nie zaskakuje duża zmienność. Zaskakują za to pomysły Donalda Trumpa, gdy Europa się budzi, to sprawdza, jak wyglądają indeksy amerykańskich spółek – mówił Mariusz Zielonka, główny ekonomista Konfederacji Lewiatan w Magazynie o Biznesie.

Publikacja: 01.05.2025 14:00

Mariusz Zielonka, główny ekonomista Konfederacji Lewiatan

Mariusz Zielonka, główny ekonomista Konfederacji Lewiatan

Foto: tvrp.pl

Nastroje konsumentów się pogorszyły w ostatnim badaniu przed wyborami.  Wojna celna i jej nieprzewidywalne  kolejne odsłony sprawiają, że ciągłą niepewność wpływa na samopoczucie konsumentów, a to znaczy również – wyborców.

 - Ostatnie odczyty comiesięcznego badania koniunktury, konsumentów i przedsiębiorców pokazują, że jednak mamy nadal przewagę pesymistów nad optymistami, ale te wskaźniki się uległy niewielkiemu pogorszeniu – mówi Mariusz Zielonka, główny ekonomista Konfederacji Lewiatan w programie Magazyn o Biznesie w rozmowie z red. Aleksandrą Ptak-Iglewską.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Magazyn o biznesie
Kuniewicz: rośnie optymizm kupujących mieszkanie
Magazyn o biznesie
Dokąd na urlop? Właścicielka biura podróży podpowiada, jak dobrze wybrać wakacje
Magazyn o biznesie
Wierzymy w przyszłość, bierzemy kredyty
Magazyn o biznesie
Poziom inflacji może być powodem do ulgi
Magazyn o biznesie
Majówka w sklepach: to pogoda rozdaje karty. Handel czeka na system kaucyjny