Reklama

Niezbędnik przedsiębiorcy: odliczenie VAT od aut * kary za unikanie KSeF * VAT od małych przesyłek * nowy kodeks celny UE * unijne przepisy o opakowaniach * przeszukania UOKiK po zmianach

• Służbowy samochód na parkingu przed domem. Fiskus zmienia zdanie
• Do kiedy nabywca może odliczać VAT z faktur poza KSeF? Nowy termin
• Nowa procedura rozliczenia VAT od małych przesyłek z Chin
• Zmieniony kodeks celny UE. Eksporterzy i importerzy powinni zacząć przygotowania
• Czy obawy przed unijnymi przepisami o opakowaniach są słuszne?
• Co się zmienia w uprawnieniach UOKiK dotyczących przeszukania firm?
• Ważne terminy na ten tydzień
Niezbędnik przedsiębiorcy: odliczenie VAT od aut * kary za unikanie KSeF * VAT od małych przesyłek * nowy kodeks celny UE * unijne przepisy o opakowaniach * przeszukania UOKiK po zmianach

Foto: Adobe Stock

Reklama

VAT od służbowego samochodu: skarbówka łagodnieje

VAT naliczony z faktur na nabycie samochodu osobowego i jego eksploatację (np. paliwo, naprawy, części) można odliczyć w 100 proc. tylko wtedy, gdy auto jest wykorzystywane wyłącznie na potrzeby działalności gospodarczej. Użycie auta do prywatnych potrzeb, nawet sporadyczne, zmniejsza odpis do 50 proc. Dotyczy to choćby parkowania służbowych aut pod domem lub w prywatnym garażu. Tylko korzystny dla podatnika prawomocny wyrok zmuszał skarbówkę do rewizji takiego stanowiska.  

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Czytaj treści PRO.RP.PL za 39 zł miesięcznie!

Zyskaj dostęp do rzetelnych analiz, opinii ekspertów i kluczowych prognoz gospodarczych. Poznaj fakty, które kształtują biznes, prawo oraz społeczeństwo.

Buduj swoją przewagę. Subskrybuj profesjonalne treści publikowane wyłącznie w pro.rp.pl.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama