Photon Entertainment – firma będąca twórcą innowacyjnego robota edukacyjnego uczącego programowania wypracowała w 2021 r. 8 mln zł przychodów ze sprzedaży netto. Zysk netto wyniósł 1,4 mln zł. Spółka po bardzo udanym 2021 roku, w którym wprowadziła na rynek nowy ekosystem produktów edukacyjnych, obejmujący m.in. unikalny w skali globalnej zestaw edukacyjny Sztuczna Inteligencja, planuje dalszą ekspansję. Wśród priorytetów na ten rok wskazuje rynek północnoamerykański i środkowoeuropejski oraz wprowadzenie na rynek robota nowej generacji – Photona 2.0.

- Za nami ważny i udany dla spółki rok, w którym osiągnęliśmy znacznie więcej niż w założonych na 2021 rok celach. Nawiązaliśmy nowe biznesowe partnerstwa w USA z wiodącymi dystrybutorami, umocniliśmy naszą rynkową pozycję, m.in. uruchamiając dział DACH i wprowadziliśmy nowy ekosystem produktów edukacyjnych, w tym unikalny w skali światowej moduł Sztuczna Inteligencja. Działania te przyniosły już pierwsze, oczekiwane przez nas efekty, czego dowodem są wyniki finansowe spółki: wzrost przychodów o 135% i zysk netto w wysokości 1,4 mln zł  - mówi Marcin Joka, CEO Photon Entertainment.  - Osiągnięcia spółki to powód do satysfakcji, ale przede wszystkim motywacja do dalszego rozwoju i zwiększania jej wartości - dodaje.

Polska technologia, globalny biznes

Założony w 2015 roku Photon Entertainment z powodzeniem rozwinął swój flagowy produkt, którym jest robot edukacyjny Photon uczący programowania. Spółka zbudowała wokół niego cały ekosystem nowatorskich produktów edukacyjnych, które wzbogacono o portal dla społeczności nauczycieli oraz akademię z kursami dla nauczycieli, wspierającą rozwój warsztatu pracy i wdrażanie nowoczesnych standardów w edukacji. Innowacją w skali światowej jest zestaw edukacyjny – moduł Sztuczna Inteligencja. Spółka planuje jego rozwój, by stał się standardem edukacyjnym w Polsce i na świecie.

W 2021 r. Photon Entertainment uruchomił dedykowany dział DACH (Niemcy, Austria, Szwajcaria) wzmacniając obecność na tym rynku, czego przykładem jest wyposażenie w roboty edukacyjne niemieckiego miasta Hanau. W Stanach Zjednoczonych, które są jednym z kluczowych dla spółki rynków, Photon rozbudował sieć sprzedaży o dużych dystrybutorów. m.in. o SHI - jednego z największych dystrybutorów urządzeń elektronicznych w USA oraz Traferę - lidera sprzedaży chromebooków. We Francji natomiast odnotował 100% wzrost sprzedaży.

- W tym roku będziemy konsekwentnie rozwijać naszą sieć i partnerstwa w USA i na rynku DACH, w szczególności w Niemczech, a jednocześnie skupimy się na bardzo interesującym rynku środkowoeuropejskim. Planujemy przy tym wprowadzić do naszej oferty rozwijanego dzięki dofinansowaniu z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju robota 2.0. To produkt edukacyjny nowej generacji, o zupełnie nowym zastosowaniu – podkreśla Marcin Joka.

Rosnący rynek edtech sprzyja planom spółki

Edtech to innowacyjny segment gospodarki cyfrowej. Cyfryzacja edukacji znacznie przyśpieszyła w czasie pandemii, ale już wcześniej utrzymywał się w tej dziedzinie trend wzrostowy, wynikający z rosnącego zapotrzebowania odbiorców na innowacje produktowe i procesowe. Rynek edukacyjny przeżywa rewolucję, na co wpływ ma postępująca digitalizacja oraz rozwój sztucznej inteligencji. Wartość rynku Edtech wyniosła w 2021 r. 254,8 mld USD w 2021 r., a według najnowszych prognoz do 2027 r. osiągnie 605,4 mld USD, rosnąc w tempie CAGR o 15,52%. Prognozowany wzrost w tym okresie to 130%. Europejski rynek edtech rośnie w tempie 14 proc. rocznie. Według prognoz do 2027 r. jego wartość́ zwiększy się trzykrotnie i wyniesie 60 mld USD.