Tajlandia na celowniku PAIH i polskich firm

Rośnie polski eksport do Tajlandii. W 2021 roku wyniósł ok. 345 mln dolarów i wzrósł o 42%. Handlujemy głównie maszynami i urządzeniami mechanicznymi oraz kauczukiem. Oba kraje chcą rozwijać współpracę, także na bazie umów handlowych UE z Tajlandią.

Publikacja: 30.11.2022 15:58

Posągi Buddy w starej świątyni Ayutthaya w Tajlandii.

Posągi Buddy w starej świątyni Ayutthaya w Tajlandii.

Foto: Adobe Stock

MATERIAŁ POWSTAŁ WE WSPÓŁPRACY Z PAIH

Z okazji 50. rocznicy nawiązania stosunków dyplomatycznych między Polską a Tajlandią Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) zorganizowała w Bangkoku Polsko-Tajskie Forum Biznesowe. Jak przypominają eksperci Agencji Tajlandia to druga największa gospodarka ASEAN (Stowarzyszenie Narodów Azji Południowo-Wschodniej), a ze względu na strategiczne położenie i przebieg łańcuchów dostaw jest bramą do całego regionu. Włączając turystów i ekspatów, Tajlandia to rynek liczący nawet 100 mln konsumentów. Ze stosunkowo dobrze rozwiniętą infrastrukturą, gospodarką opartą na wolnej przedsiębiorczości i proinwestycyjną polityką, ten azjatycki kraj jest atrakcyjnym kierunkiem ekspansji dla polskich przedsiębiorców reprezentujących wiele branż.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Nowe Rynki
Współpraca polsko-ukraińska przy odbudowie Ukrainy ma zyskać szersze ramy i nabrać rozpędu
Nowe Rynki
Wymiana handlowa z USA rośnie, ale ryzyko braku zapłaty przez firmy z USA też
Nowe Rynki
Jest szansa na eksport polskiej wołowiny do Chin
Nowe Rynki
Pierwsze forum rektorów uczelni Polski i Uzbekistanu, czyli od nauki po biznes
Nowe Rynki
Ułatwienie dla podróżujących drogą lotniczą z Polski do Wielkiej Brytanii