- Łowickie jest wśród kilkunastu najbardziej rozpoznawalnych marek mleka spożywczego w Chinach - mówi "Rzeczpospolitej" Jan Dąbrowski, prezes Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej Łowicz. Wkrótce do Państwa Środka ma trafić więcej mleka UHT tej firmy. Pod koniec listopada podpisała umowę z chińską agencją rządową na dostawę ponad 4 mln l Łowickiego.
Chiny to jeden z 10 najbardziej perspektywicznych kierunków dla polskiego eksportu rolno-spożywczego - wynika z zestawienia Banku Zachodniego WBK przygotowanego dla "Rzeczpospolitej". - Chiny są i przez kolejne kilkanaście lat będą nadal najważniejszym światowym rynkiem zbytu dla mleka i serwatki w proszku oraz mleka w proszku dla dzieci. Rośnie tam też stopniowo konsumpcja serów - wyjaśnia Marta Skrzypczyk, koordynator analityków sektora rolno-spożywczego w BZ WBK. - Wzrost spożycia prawie wszystkich gatunków mięs sprawia natomiast, że kraj ten znajdują się w centrum zainteresowania największych unijnych eksporterów produktów mięsnych - dodaje. Duże możliwości rozwoju daje Azja Południowo-Wschodnia. Filipiny, Indonezja czy Tajlandia są wciąż słabo odkryte przez polskie firmy spożywcze. Tymczasem szybko rośnie tam liczba ludności, w tym odsetek tych, którzy się bogacą.