Prada traci przez kampanię

W efekcie kampanii antykorupcyjnej w Chinach kurczą się obroty marek luksusowych. Dla Prady to pierwszy od wejścia na giełdę spadek zysku

Aktualizacja: 30.03.2015 11:21 Publikacja: 30.03.2015 11:12

Prada traci przez kampanię

Foto: Bloomberg

Zgodnie z dzisiejszym komunikatem w 2014 r. zysk netto Prady spadł 28 proc. do 450,7 mln euro. Jest to pierwszy spadek rocznego zysku włoskiej marki luksusowej od czasu jej debiutu na giełdzie w Hong Kongu w 2011 r.

Obroty spadły z kolei 1 proc. do 3,55 mld euro. Najmocniej bo 3,1 proc. skurczyły się w regionie Azji i Pacyfiku, gdzie firma realizuje ok. 30 proc. obrotów. Chiny były dla Prady kluczowym rynkiem, właśnie na ten kraj przypadała większość otwieranych co roku nowych kilkudziesięciu butików. W kraju realizowana jest od kilku lat kampania walki z korupcją, zwłaszcza urzędnicy są zniechęcani do zakupów importowanych towarów luksusowych. Najmocniej odczuli to dotychczas producenci renomowanych marek alkoholi czy biżuterii oraz zegarków, ale także w innych segmentach rynku luksusowego widać spowolnienie.

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Nowe Rynki
Współpraca polsko-ukraińska przy odbudowie Ukrainy ma zyskać szersze ramy i nabrać rozpędu
Nowe Rynki
Wymiana handlowa z USA rośnie, ale ryzyko braku zapłaty przez firmy z USA też
Nowe Rynki
Jest szansa na eksport polskiej wołowiny do Chin
Nowe Rynki
Pierwsze forum rektorów uczelni Polski i Uzbekistanu, czyli od nauki po biznes
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Nowe Rynki
Ułatwienie dla podróżujących drogą lotniczą z Polski do Wielkiej Brytanii