Aktualizacja: 30.03.2015 11:21 Publikacja: 30.03.2015 11:12
Foto: Bloomberg
Zgodnie z dzisiejszym komunikatem w 2014 r. zysk netto Prady spadł 28 proc. do 450,7 mln euro. Jest to pierwszy spadek rocznego zysku włoskiej marki luksusowej od czasu jej debiutu na giełdzie w Hong Kongu w 2011 r.
Obroty spadły z kolei 1 proc. do 3,55 mld euro. Najmocniej bo 3,1 proc. skurczyły się w regionie Azji i Pacyfiku, gdzie firma realizuje ok. 30 proc. obrotów. Chiny były dla Prady kluczowym rynkiem, właśnie na ten kraj przypadała większość otwieranych co roku nowych kilkudziesięciu butików. W kraju realizowana jest od kilku lat kampania walki z korupcją, zwłaszcza urzędnicy są zniechęcani do zakupów importowanych towarów luksusowych. Najmocniej odczuli to dotychczas producenci renomowanych marek alkoholi czy biżuterii oraz zegarków, ale także w innych segmentach rynku luksusowego widać spowolnienie.
Reaktywację biura handlowego PAIH w Kijowie oraz powstanie drugiej placówki Agencji w zachodniej Ukrainie oraz w...
Stany Zjednoczone są już dla Polski siódmym rynkiem eksportowym z trzyprocentowym udziałem w całym polskim ekspo...
Po latach oczekiwania polscy producenci wołowiny mają szansę wejść do nielicznej grupy eksporterów mięsa wołoweg...
Ostatnie tygodnie przyniosły Uzbekistanowi szereg ważnych wydarzeń o charakterze politycznym. Pod koniec kwietni...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Na warszawskim Lotnisku Chopina powstał punkt wydawania paszportów tymczasowych. Polscy podróżni, w tym przedsię...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas