Reklama
Rozwiń
Reklama

VAT od wydatków na reprezentację może być kosztem w CIT

Podatek naliczony z tytułu zakupu towarów i usług służących wykreowaniu pozytywnego wizerunku zmniejszy podstawę opodatkowania CIT. Ale tylko wtedy, gdy przedsiębiorca nie ma możliwości odliczenia go.

Aktualizacja: 16.05.2021 10:48 Publikacja: 16.05.2021 00:01

VAT od wydatków na reprezentację może być kosztem w CIT

Foto: AdobeStock

Podmioty gospodarcze prowadzące działalność gospodarczą w dzisiejszych czasach, w zasadzie nie są w stanie funkcjonować bez podejmowania przeróżnych działań o charakterze promocyjnym ukierunkowanych na zwiększenie sprzedaży. Wydatki związane z szeroko pojętą promocją czasami przybierają postać tak zwanej reprezentacji, tym samym są wyłączone z kosztów uzyskania przychodów. W pewnych okolicznościach kosztem uzyskania przychodów będzie jednak VAT naliczony z tytułu zakupu towarów i usług uznanych za niestanowiące kosztów uzyskania przychodów koszty reprezentacji, co z kolei skutkować będzie zmniejszeniem podstawy opodatkowania CIT.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Odsetki tylko za pół roku kontroli
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Działalność dozwolona fundacji rodzinnej, czyli jaka
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Podatki lokalne w centralnej bazie
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Najem krótkoterminowy – koniec preferencji dla fundacji rodzinnej
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Reorganizacja w firmie – na co zwrócić uwagę
Reklama
Reklama