Reklama
Rozwiń
Reklama

Z przychodem od umorzenia pod warunkiem trzeba poczekać

Jeśli niewątpliwym „skutkiem społeczno-gospodarczym” umowy o warunkowym umorzeniu pożyczki jest zwolnienie z długu o ile spełni określony warunek, to dopiero po ostatecznym rozliczeniu będzie wiadome jaka była kwota umorzenia. Wtedy będzie też wiadomo o jaką kwotę zmniejszą się zobowiązania podatnika.

Publikacja: 06.09.2022 21:29

Z przychodem od umorzenia pod warunkiem trzeba poczekać

Foto: Adobe Stock

Spór w sprawie dotyczył podatkowych skutków umowy o umorzenie pożyczki. Spółka we wniosku o interpretację tłumaczyła, że w grudniu 2020 r. podpisała z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej umowę o częściowe warunkowe umorzenie pożyczki. Na mocy jej mocy doszło do warunkowego umorzenia prawie 300 tys. zł. Jednak podatniczka wyjaśniła, że w jej przypadku występuje warunek zawieszający tj. uzależniający skuteczność umorzenia od wydatkowania umorzonej kwoty na realizację kolejnego zadania ekologicznego.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Odsetki tylko za pół roku kontroli
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Działalność dozwolona fundacji rodzinnej, czyli jaka
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Podatki lokalne w centralnej bazie
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Najem krótkoterminowy – koniec preferencji dla fundacji rodzinnej
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Reorganizacja w firmie – na co zwrócić uwagę
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama