Reklama
Rozwiń
Reklama

Przez chaos w przepisach księgowi nie wiedzą, czy prawidłowo wyliczają PIT

Patrząc od strony finansowej na to, kto najbardziej stracił na Polskim Ładzie, są to na pewno pracownicy. Stracili też liniowcy – 4,9 proc., a przedsiębiorcy na skali podatkowej, jeśli zarabiają powyżej 120 tys. zł, jeszcze więcej. Współczuję księgowym, bo to na nich spoczywa odpowiedzialność za wyliczenia podatków – mówi Tomasz Piekielnik, doradca podatkowy.

Publikacja: 20.03.2023 02:00

Przez chaos w przepisach księgowi nie wiedzą, czy prawidłowo wyliczają PIT

Foto: AdobeStock

Chyba nigdy jeszcze roczne rozliczenie PIT nie było tak skomplikowane, jak w tym roku. Kto może mieć najwięcej problemów?

Przede wszystkim księgowi i kadrowi, bo to oni obliczają podatki od wynagrodzeń. Księgowi dodatkowo obliczają podatki przedsiębiorców. W biurach rachunkowych i w działach księgowych panuje totalny strach związany z tym, że nie ma pewności, czy wszystko będzie policzone prawidłowo.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Odsetki tylko za pół roku kontroli
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Działalność dozwolona fundacji rodzinnej, czyli jaka
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Podatki lokalne w centralnej bazie
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Najem krótkoterminowy – koniec preferencji dla fundacji rodzinnej
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Reorganizacja w firmie – na co zwrócić uwagę
Reklama
Reklama
Reklama