Reklama
Rozwiń
Reklama

Fiskus nie może kwestionować uprawnień blokowo

Nie zawsze, gdy przedsiębiorca posiada zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej i decyzję o wsparciu nowej inwestycji, dochody osiągnięte z tych dwóch źródeł zwolnionych z opodatkowania nie podlegają łączeniu.

Publikacja: 12.04.2023 07:10

Fiskus nie może kwestionować uprawnień blokowo

Foto: Adobe Stock

W październiku 2022 r. spółka wystąpiła o interpretację przepisów o CIT. Wskazała, że prowadzi działalność na terenie specjalnej strefy ekonomicznej (SEE), gdzie ma trzy zezwolenia. Uzyskała też decyzję o wsparciu związaną z inwestycją polegającą na zwiększeniu mocy produkcyjnych zakładu. Chciała potwierdzenia, że dla określenia wysokości dochodu (straty) z tytułu prowadzenia działalności na terenie strefy w oparciu o zezwolenia oraz działalności w oparciu o decyzję o wsparciu, może prowadzić jedną wspólną ewidencję dla działalności podlegającej zwolnieniu z CIT.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Odsetki tylko za pół roku kontroli
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Działalność dozwolona fundacji rodzinnej, czyli jaka
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Podatki lokalne w centralnej bazie
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Najem krótkoterminowy – koniec preferencji dla fundacji rodzinnej
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Reorganizacja w firmie – na co zwrócić uwagę
Reklama
Reklama
Reklama