Transakcja kontrolowana jest definiowana przez zachowania jej stron

W celu ustalenia czy podatnicy zawierają transakcje kontrolowane, zdefiniowane przez przepisy dotyczące cen transferowych, należy zbadać, czy są to działania o charakterze gospodarczym, w których występuje element korzyści.

Publikacja: 10.07.2023 02:00

Transakcja kontrolowana jest definiowana przez zachowania jej stron

Foto: Adobe Stock

Wnioskodawca (spółka) działa w grupie podmiotów powiązanych w sektorze nieruchomościowym. W celu usprawnienia i optymalizacji kosztowej procesu płatności na rzecz wierzycieli (podmiotów niepowiązanych) część płatności uczestników (podmiotów z grupy) realizowana jest w tzw. modelu payments of behalf (PoB). Realizacja płatności w tym modelu polega na tym, że zobowiązania kilku uczestników względem tego samego wierzyciela regulowane są przez jednego (wyznaczonego) koordynatora. Koordynator spłaca zaciągnięte u wierzycieli zobowiązania w imieniu i na rzecz każdego z uczestników będącego dłużnikiem danego wierzyciela. Przedmiotem płatności realizowanych w modelu PoB są różnego rodzaju zobowiązania, m.in. płatności z tytułu odsetek od pożyczek, jak również zapłata wynagrodzenia za zakup towarów i usług.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Wakacyjna amortyzacja
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
E-commerce musi się przygotować do KSeF
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Czy warto prowadzić działalność w formie spółki komandytowej
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Motorówki, jachty i rowery wodne podlegają amortyzacji sezonowej
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Szacowanie oczekiwanych strat kredytowych wg MSSF 9 a ryzyko płynności
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama