Reklama
Rozwiń
Reklama

Rozliczenie auta zarejestrowanego na osobę fizyczną

Samochód można rozliczyć w firmie, nawet jeśli na fakturze nie ma jej nazwy i auto zostało zarejestrowane na osobę fizyczną.

Publikacja: 21.08.2023 02:00

Rozliczenie auta zarejestrowanego na osobę fizyczną

Foto: Adobe Stock

Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą. Kupiłem na jej potrzeby samochód osobowy. Auto zostało zarejestrowane na mnie, poza tym na fakturze jest tylko moje imię i nazwisko, już bez nazwy firmy (został natomiast wpisany mój NIP). Chcę rozliczać samochód w kosztach PIT, a także odliczać VAT. Czy jest to możliwe? – pyta czytelnik.

Tak, jeśli auto będzie faktycznie wykorzystywane w biznesie. Brak nazwy firmy na fakturze nie dyskwalifikuje wydatku. Korzyści podatkowych nie wyklucza też to, że samochód został zarejestrowany na osobę fizyczną (wydziały komunikacji w urzędach nie rejestrują zresztą aut na jednoosobową działalność gospodarczą). Ta osoba fizyczna jest bowiem też przedsiębiorcą, który będzie wykorzystywał auto w biznesie.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Odsetki tylko za pół roku kontroli
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Działalność dozwolona fundacji rodzinnej, czyli jaka
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Podatki lokalne w centralnej bazie
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Najem krótkoterminowy – koniec preferencji dla fundacji rodzinnej
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Reorganizacja w firmie – na co zwrócić uwagę
Reklama
Reklama
Reklama