Reklama

Ulga na robotyzację. Co każdy przedsiębiorca powinien wiedzieć

Ulga na robotyzację jest narzędziem, które wspiera innowacje technologiczne w polskich firmach, więc skorzystanie z niej może im przynieść wymierne korzyści. Trzeba jednak uważać na niejednoznaczność przepisów.

Publikacja: 12.08.2024 04:30

Ulga na robotyzację. Co każdy przedsiębiorca powinien wiedzieć

Foto: Adobe Stock

Ulga na robotyzację została wprowadzona do polskiego porządku prawnego w odpowiedzi na rosnącą globalną konkurencję i zapotrzebowanie na automatyzację procesów produkcyjnych. Przepisy zawarte w art. 38eb ustawy o CIT umożliwiają podatnikom odliczenie kosztów zakupu nowych robotów przemysłowych i określonych maszyn od podstawy opodatkowania. Skorzystać z ulgi można jednak po spełnieniu przesłanek wskazanych w ustawie. Prawidłowość zastosowania ulgi jest jednocześnie nierzadko kwestionowana przez organy podatkowe, dlatego – aby uniknąć potencjalnych sporów – proces związany z wdrożeniem ulgi powinien być poprzedzony dokładną analizą i starannym udokumentowaniem wszystkich przesłanek.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Jakie wsparcie dla elektromobilności
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Zwolnienie z VAT z wyższym limitem
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Nowe cyfrowe obowiązki w PIT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Odsetki tylko za pół roku kontroli
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Działalność dozwolona fundacji rodzinnej, czyli jaka
Materiał Promocyjny
Nadciąga wielka zmiana dla branży tekstylnej. Dla rynku to też szansa
Reklama
Reklama