Firmowe gadżety dla klienta bez VAT

Przekazanie przez przedsiębiorcę gadżetów firmowych i drobnych prezentów jest wyłączone z opodatkowania. Cel darowizny musi mieć jednak związek z działalnością gospodarczą przedsiębiorcy. Warunkiem jest, aby takie upominki były prezentami o małej wartości.

Publikacja: 03.08.2017 06:35

Gadżet jest prezentem o małej wartości, gdy jego jednostkowa cena netto nie przekracza 10 zł.

Gadżet jest prezentem o małej wartości, gdy jego jednostkowa cena netto nie przekracza 10 zł.

Foto: Fotolia

Wielu przedsiębiorców podejmuje różnorodne działania zmierzające do wywołania pozytywnego odbioru ich firmy. Celowi temu służą m.in. drobne prezenty, pamiątki czy inne gadżety opatrzone logo lub znakiem reklamowym. Są one przekazywane kontrahentom lub klientom indywidualnym, którzy już skorzystali lub dopiero mogą skorzystać z oferty przedsiębiorcy. Darowizny takie z pewnością służą budowaniu wizerunku firmy i propagowaniu jej marki, a przez to mają charakter marketingowy i reklamowy. Trzeba się jednak zastanowić, jak potraktować takie działania w odniesieniu do rozliczeń VAT.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Wyrok TSUE: Polska za bardzo ogranicza zwolnienie z VAT dla importowanych towarów
Podatki
Czy polski oddział zagranicznej firmy musi mieć osobny NIP? Sąd odpowiedział
Podatki
Ważny wyrok TSUE. Rekompensata za straty spółki bez podatku VAT
Podatki
Koszty wynagrodzeń mogą dać korzyść wiele razy. Przyjazna podatnikom interpretacja
Podatki
Projekt: fiskus odpuści odsetki za czas kontroli. To spełnienie postulatu deregulacji
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem