Aktualizacja: 01.02.2017 07:07 Publikacja: 31.01.2017 23:01
Foto: 123RF
Spółka jest czynnym podatnikiem VAT. Sprzedaje towary firmom z Ukrainy, Białorusi i Rosji. Towary są przewożone transportem drogowym. Dostawy są realizowane na warunkach CIP zgodnie z Incoterms 2010 – spółka wydaje towary przewoźnikowi, który działa na jej zlecenie. Umowa przewozu zawierana jest wyłącznie pomiędzy spółką a przewoźnikiem i określa między innymi miejsce przeznaczenia towarów, które jest uprzednio wskazywane przez danego klienta zagranicznego, wraz z instrukcjami dotyczącymi tran- sportu i rozładunku. Spółka ponosi koszty transportu oraz ubezpieczenia w transporcie do miejsca przeznaczenia i jest zobowiązana do zapewnienia kupującemu jedynie minimalnej (podstawowej) ochrony ubezpieczeniowej. Koszty rozszerzonej ochrony ubezpieczeniowej ponoszą klienci zagraniczni. Ryzyko przypadkowego uszkodzenia lub utraty towarów zostaje przeniesione na klientów zagranicznych w momencie nadania towarów. W przypadku utraty lub uszkodzenia towarów w transporcie klient zagraniczny nadal pozostaje zobowiązany do zapłaty ceny, a ponadto nie może żądać wydania nowego towaru w miejsce towaru utraconego, uszkodzonego lub zniszczonego. W związku z eksportem towarów spółka zobowiązana jest do odprawy celnej towarów w ramach procedury wywozu.
Przedsiębiorca będzie mógł złożyć pierwotną deklarację po rozpoczęciu oraz zakończeniu kontroli celno-skarbowej....
Przedsiębiorca będzie musiał płacić VAT dopiero po przekroczeniu 240 tys. zł rocznej sprzedaży. Tak wynika z pro...
Skarbówka może ściągać zaległy podatek spółki od członka jej zarządu. Ale powinien mieć możliwość zwolnienia z o...
Nie można instrumentalnie traktować przepisów o pomocy publicznej, by tylko odmówić zwolnienia z podatku. Taki j...
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
Po zmianach w składce zdrowotnej w 2026 r. przedsiębiorcy będą musieli na nowo przeliczyć, co się im bardziej op...
My jesteśmy gotowi na wszystkie scenariusze. Wprowadziliśmy wiele nowych modeli samochodów osobowych, w tym SUV-y, crossovery i auta sportowe. Mamy też pojazdy użytkowe dla wszystkich rodzajów działalności – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas