Aktualizacja: 01.02.2017 07:07 Publikacja: 31.01.2017 23:01
Foto: 123RF
Spółka jest czynnym podatnikiem VAT. Sprzedaje towary firmom z Ukrainy, Białorusi i Rosji. Towary są przewożone transportem drogowym. Dostawy są realizowane na warunkach CIP zgodnie z Incoterms 2010 – spółka wydaje towary przewoźnikowi, który działa na jej zlecenie. Umowa przewozu zawierana jest wyłącznie pomiędzy spółką a przewoźnikiem i określa między innymi miejsce przeznaczenia towarów, które jest uprzednio wskazywane przez danego klienta zagranicznego, wraz z instrukcjami dotyczącymi tran- sportu i rozładunku. Spółka ponosi koszty transportu oraz ubezpieczenia w transporcie do miejsca przeznaczenia i jest zobowiązana do zapewnienia kupującemu jedynie minimalnej (podstawowej) ochrony ubezpieczeniowej. Koszty rozszerzonej ochrony ubezpieczeniowej ponoszą klienci zagraniczni. Ryzyko przypadkowego uszkodzenia lub utraty towarów zostaje przeniesione na klientów zagranicznych w momencie nadania towarów. W przypadku utraty lub uszkodzenia towarów w transporcie klient zagraniczny nadal pozostaje zobowiązany do zapłaty ceny, a ponadto nie może żądać wydania nowego towaru w miejsce towaru utraconego, uszkodzonego lub zniszczonego. W związku z eksportem towarów spółka zobowiązana jest do odprawy celnej towarów w ramach procedury wywozu.
Ubezpieczeni, którzy nie są od razu określeni w polisie czy innym dokumencie w sposób pozwalający na ich jednozn...
Przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów opłaty za usługi promocyjne świadczone przez branżo...
Kary umowne za opóźnienia w realizacji internetowych usług serwisowych z automatu nie są wyłączone z kosztów pod...
Przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na spotkanie z kontrahentem, na którym zała...
Odszkodowanie za utratę przez część budynku jakiegokolwiek znaczenia gospodarczego i konieczność rozbiórki, otrz...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas