Aktualizacja: 05.10.2016 03:00 Publikacja: 05.10.2016 03:00
Foto: Fotorzepa, Adam Burakowski
W sierpniu 2015 r. zarząd domu handlowo-usługowego wystąpił o interpretację przepisów ustawy o CIT w zakresie zastosowania zwolnienia przedmiotowego. Chodziło o rozstrzygnięcie, czy w sytuacji, kiedy w roku podatkowym należne opłaty będą wyższe od wydatków na utrzymanie, eksploatację i remonty części wspólnych, to nadwyżka będzie opodatkowana CIT.
Zarząd uważał, że nie. Podkreślał, że celem jego działalności nie jest osiągnięcie dochodu, a jedynie utrzymanie nieruchomości wspólnej w stanie technicznym umożliwiającym korzystanie z niej przez członków wspólnoty - właścicieli lokali użytkowych. Zarząd domu handlowo-usługowego nie prowadzi jakiejkolwiek działalności gospodarczej. Ponadto ma on obowiązek wydatkowania otrzymywanych od właścicieli i współwłaścicieli środków pieniężnych wyłącznie na cele związane z eksploatacją, utrzymaniem, konserwacją i remontami części wspólnych nieruchomości.
Przedsiębiorca nie zaliczy do kosztów uzyskania przychodów wydatków na wyżywienie, leczenie i wyposażenie psa pi...
Jeśli przedsiębiorca potrzebuje do działalności rzeczy chroniących go przed różnymi zagrożeniami, może zaliczyć...
Choć do uruchomienia KSeF pozostało jeszcze dziewięć miesięcy, to eksperci radzą: przygotowania warto rozpocząć...
Zwolnienie z cła i VAT towarów przeznaczonych do nieodpłatnego udostępniania osobom uciekającym przed agresją Ro...
Umorzenie postępowania karnego skarbowego z powodu braku znamion czynu zabronionego może stanowić przesłankę świ...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas