Reklama

Udział w zysku zamiast podwyżki z korzyścią dla menedżera i spółki

Powiązanie wypłat premii dla pracowników z wynikiem firmy i traktowanie ich jako przychodów z kapitałów pieniężnych powoduje wzrost motywacji kadry, co ostatecznie przekłada się na przychody pracodawcy.

Publikacja: 09.05.2016 02:00

Udział w zysku zamiast podwyżki z korzyścią dla menedżera i spółki

Foto: 123RF

Efektywne wynagradzanie i motywowanie pracowników jest regularnie przedmiotem licznych dyskusji i analiz. Ma to oczywiście swoje głębokie uzasadnienie. Jak wskazują przeprowadzone badania sondażowe (Raport EY „Wzrost przedsiębiorstw przez wzrost płac", styczeń 2016 r. – www.ey-podwyzkadlawszystkich.pl), według polskich pracodawców najważniejszym aktywem współczesnych przedsiębiorstw jest kapitał ludzki – to ludzie tworzą wartość firm i są źródłem ich sukcesu oraz wzrostu. O takich pracowników należy zatem dbać, m.in. poprzez zapewnienie atrakcyjnej pensji oraz utrzymywanie ich wysokiej motywacji. Między innymi z tego powodu blisko 80 proc. polskich pracodawców chętnie podniosłoby płace swoim pracownikom. Przedsiębiorcy wskazują jednak, że istotnym ograniczeniem wzrostu pensji są zbyt wysokie obciążenia fiskalne, które podnoszą koszty zatrudnienia i zarazem obniżają wynagrodzenia netto pracowników. Jest to efekt tzw. klina podatkowego.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
APA: uprzednie porozumienia cenowe narzędziem odliczania kosztów
Podatki
Podatek u źródła trochę łagodniejszy
Podatki
Pracodawca nie koryguje PIT-11 gdy pobrał zbyt duże zaliczki - interpretacja podatkowa
Podatki
NSA: ulga na złe długi nie narusza prawa unijnego
Podatki
Ulga na złe długi: kończą się terminy na odzyskanie VAT
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama
Reklama