Reklama
Rozwiń

Przydrożne reklamy z nowym podatkiem i opłatą

Zmiany w ustawie krajobrazowej nałożą nowe daniny na właścicieli tablic reklamowych.

Publikacja: 25.03.2015 06:45

Przydrożne reklamy z nowym podatkiem i opłatą

Foto: Fotorzepa, Kuba Kamiński

Latem 2015 r. w krótkim odstępie czasu wejdą w życie dwie zmiany prawa, które dotkną przedsiębiorców płacących podatek od budowli. Wprawdzie przepisy o tym podatku pozostaną nienaruszone, ale pojawią się nowinki w prawie budowlanym. A tam właśnie jest definicja budowli.

Długa lista obiektów uznawanych za budowlę rozszerzy się o tablice reklamowe wolno stojące i trwale związane z gruntem. Dotychczas ta definicja ograniczała się do „urządzeń reklamowych". Oznacza to, że właściciel takich tablic, jeśli dotychczas nie płacił od nich podatku – będzie musiał wyłożyć 2 proc. ich wartości rocznie. To skutek uchwalonej w ostatni piątek ustawy zmieniającej różne przepisy w związku ze wzmocnieniem narzędzi ochrony krajobrazu.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Podatkowa deregulacja: kontrola potrwa zbyt długo, odsetek nie będzie
Podatki
Uwaga, firmy - MF opublikowało dokumentację API KSeF 2.0
Podatki
Gdy ZUS zmieni zlecenie na etat, trzeba zająć się podatkiem
Podatki
Cyfrowa rewolucja w podatkach – kłopoty czy korzyści dla firm?
Podatki
Fiskus przyłapał doradcę podatkowego na rozliczaniu w koszty wydatków na drogie ubrania, meble i wycieczki