Reklama

Przydrożne reklamy z nowym podatkiem i opłatą

Zmiany w ustawie krajobrazowej nałożą nowe daniny na właścicieli tablic reklamowych.

Publikacja: 25.03.2015 06:45

Przydrożne reklamy z nowym podatkiem i opłatą

Foto: Fotorzepa, Kuba Kamiński

Latem 2015 r. w krótkim odstępie czasu wejdą w życie dwie zmiany prawa, które dotkną przedsiębiorców płacących podatek od budowli. Wprawdzie przepisy o tym podatku pozostaną nienaruszone, ale pojawią się nowinki w prawie budowlanym. A tam właśnie jest definicja budowli.

Długa lista obiektów uznawanych za budowlę rozszerzy się o tablice reklamowe wolno stojące i trwale związane z gruntem. Dotychczas ta definicja ograniczała się do „urządzeń reklamowych". Oznacza to, że właściciel takich tablic, jeśli dotychczas nie płacił od nich podatku – będzie musiał wyłożyć 2 proc. ich wartości rocznie. To skutek uchwalonej w ostatni piątek ustawy zmieniającej różne przepisy w związku ze wzmocnieniem narzędzi ochrony krajobrazu.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
APA: uprzednie porozumienia cenowe narzędziem odliczania kosztów
Podatki
Podatek u źródła trochę łagodniejszy
Reklama
Reklama
Reklama