Aktualizacja: 05.12.2018 05:00 Publikacja: 05.12.2018 05:00
Foto: Fotolia.com
- Spółka (podatnik VAT czynny) prowadzi działalność gospodarczą ukierunkowaną głównie na klienta indywidualnego (osoby fizyczne). Do kontaktu z klientem wykorzystuje dedykowaną platformę internetową, poprzez którą zarządza relacją z klientem, oraz adresy poczty elektronicznej. Każdy klient dostaje dostęp do tej platformy internetowej. Pod unikalnym loginem klienta są na niej m.in. zamieszczane (ładowane) faktury, dostępne dla klienta w formie elektronicznej. Spółka rozważa umieszczenie na tej platformie także wystawianych dla tych klientów faktur korygujących (zmniejszających kwotę VAT), głównie w przypadku stwierdzenia pomyłek. W tym celu spółka wygeneruje faktury korygujące (zawierające wszystkie dane wymagane) i zamieści je na unikalnych (indywidualnych) kontach klientów na platformie internetowej. Spółka będzie mieć informację o momencie, w którym faktury korygujące zostaną zamieszczone na platformie (indywidualnych kontach), czyli o momencie, od którego klienci mogą pobrać fakturę korygującą i zapoznać się z jej treścią. Czy moment umieszczenia faktur korygujących (in minus) na koncie klienta powinien być traktowany jako moment, w którym spółka ma prawo obniżyć podstawę opodatkowania i VAT należny? – pyta czytelnik.
W ramach pakietu deregulacyjnego Rada Ministrów przyjęła w ostatni wtorek projekt zmian w ordynacji podatkowej....
Przedsiębiorcy muszą sporządzić roczne rozliczenie składki zdrowotnej. Na jej wysokość wpływają sprzedane w 2024...
Nawet gdy podatek się przedawni, będzie można ścigać podatnika za przestępstwo z nim związane – zakłada projekt...
Drobne rzeczy sprowadzane spoza Unii Europejskiej mogą być zwolnione z VAT. Niezależnie od tego, czy nabywca prz...
Oddział spółki zagranicznej, która ma już NIP, nie musi mieć drugiego, własnego, żeby wywiązywać się z obowiązkó...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas