Jak wypełnić pkpir, gdy nie ma przychodów i kosztów?

Gdy w danym miesiącu przedsiębiorca nie poniósł żadnych firmowych wydatków ani nie uzyskał należności ze świadczonych usług, kartkę podatkowej księgi przychodów i rozchodów dotyczącą tego okresu powinien pozostawić pustą.

Publikacja: 07.09.2017 08:19

Foto: Fotolia

- Prowadzę działalność gospodarczą (usługi informatyczne). Na potrzeby rozliczenia podatku dochodowego prowadzę podatkową księgę przychodów i rozchodów. Sumuję zapisy każdego kolejnego miesiąca od początku roku. W sierpniu 2017 r. moja firma nie poniosła żadnych wydatków uznawanych za koszty uzyskania przychodów ani nie osiągnęła żadnego przychodu. Jak powinienem wypełnić podatkową księgę przychodów i rozchodów za sierpień 2017 r.? – pyta czytelnik.

Z pkt 19 objaśnień do rozporządzenia ministra finansów w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów wynika, że po zakończeniu miesiąca wpisy dokonane w danym miesiącu należy podkreślić, a dane z kolumn 7–14 zsumować. Wynikłe z podsumowania kwoty należy podkreślić. Podatnik może pod podsumowaniem danego miesiąca wpisać w poszczególnych kolumnach sumy od początku roku do miesiąca poprzedzającego dany miesiąc i w kolejnej pozycji wpisać w poszczególnych kolumnach sumę od początku roku.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Sprzedałeś w 2024 r. środek trwały? Możesz dopłacać składkę zdrowotną
Podatki
Podatki bez przedawnienia. Eksperci krytykują projekt Ministerstwa Finansów
Podatki
Wyrok TSUE: Polska za bardzo ogranicza zwolnienie z VAT dla importowanych towarów
Podatki
Czy polski oddział zagranicznej firmy musi mieć osobny NIP? Sąd odpowiedział
Podatki
Ważny wyrok TSUE. Rekompensata za straty spółki bez podatku VAT