Jak wypełnić pkpir, gdy nie ma przychodów i kosztów?

Gdy w danym miesiącu przedsiębiorca nie poniósł żadnych firmowych wydatków ani nie uzyskał należności ze świadczonych usług, kartkę podatkowej księgi przychodów i rozchodów dotyczącą tego okresu powinien pozostawić pustą.

Publikacja: 07.09.2017 08:19

Foto: Fotolia

- Prowadzę działalność gospodarczą (usługi informatyczne). Na potrzeby rozliczenia podatku dochodowego prowadzę podatkową księgę przychodów i rozchodów. Sumuję zapisy każdego kolejnego miesiąca od początku roku. W sierpniu 2017 r. moja firma nie poniosła żadnych wydatków uznawanych za koszty uzyskania przychodów ani nie osiągnęła żadnego przychodu. Jak powinienem wypełnić podatkową księgę przychodów i rozchodów za sierpień 2017 r.? – pyta czytelnik.

Z pkt 19 objaśnień do rozporządzenia ministra finansów w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów wynika, że po zakończeniu miesiąca wpisy dokonane w danym miesiącu należy podkreślić, a dane z kolumn 7–14 zsumować. Wynikłe z podsumowania kwoty należy podkreślić. Podatnik może pod podsumowaniem danego miesiąca wpisać w poszczególnych kolumnach sumy od początku roku do miesiąca poprzedzającego dany miesiąc i w kolejnej pozycji wpisać w poszczególnych kolumnach sumę od początku roku.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Jak często polski biznes trafia na celownik skarbówki? Niepokojący raport MDDP
Podatki
Podatki, edukacja i farmacja. To kolejne propozycje zespołu Brzoski
Podatki
Czy przedsiębiorcy mogą poprawiać słuch i wzrok na koszt firmy?
Podatki
Czy pomoc zewnętrznych specjalistów przekreśla prawo do ulgi IP BOX? Jest wyrok
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Podatki
Lekcje boksu i wizyty u dentysty samozatrudnionego można rozliczyć w kosztach