Reklama
Rozwiń

Remont czy ulepszenie, czyli jak rozliczać wydatki poniesione na środki trwałe

Przepisy nakazują przedsiębiorcom dokonywanie często trudnych kwalifikacji kwot poniesionych na środki trwałe wykorzystywane w prowadzonej działalności gospodarczej. Właściwe ich ujęcie wpływa bowiem istotnie na rachunek podatkowy.

Publikacja: 14.08.2017 07:00

Remont czy ulepszenie, czyli jak rozliczać wydatki poniesione na środki trwałe

Foto: Fotolia

Prawidłowe ujęcie wydatków poniesionych na środki trwałe wpływa znacząco na rozliczenia podatkowe. Wydatki na remont składnika majątku ujmuje się bowiem bezpośrednio w kosztach uzyskania przychodów, natomiast wydatki na ulepszenie rozlicza się wyłącznie przez odpisy amortyzacyjne.

Przykład

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Piwo w kosztach firmy? Tylko bezalkoholowe
Podatki
Jak nie ma usługi, to nie będzie podatku. Ważny wyrok ws. VAT
Podatki
Sprzątanie po Polskim Ładzie. Na tę zmianę czekają spółki. Czy TSUE pomoże?
Podatki
Podatkowa deregulacja: kontrola potrwa zbyt długo, odsetek nie będzie
Podatki
Uwaga, firmy - MF opublikowało dokumentację API KSeF 2.0