Reklama
Rozwiń

Remont czy ulepszenie, czyli jak rozliczać wydatki poniesione na środki trwałe

Przepisy nakazują przedsiębiorcom dokonywanie często trudnych kwalifikacji kwot poniesionych na środki trwałe wykorzystywane w prowadzonej działalności gospodarczej. Właściwe ich ujęcie wpływa bowiem istotnie na rachunek podatkowy.

Publikacja: 14.08.2017 07:00

Remont czy ulepszenie, czyli jak rozliczać wydatki poniesione na środki trwałe

Foto: Fotolia

Prawidłowe ujęcie wydatków poniesionych na środki trwałe wpływa znacząco na rozliczenia podatkowe. Wydatki na remont składnika majątku ujmuje się bowiem bezpośrednio w kosztach uzyskania przychodów, natomiast wydatki na ulepszenie rozlicza się wyłącznie przez odpisy amortyzacyjne.

Przykład

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Cyfrowa rewolucja w podatkach – kłopoty czy korzyści dla firm?
Podatki
Fiskus przyłapał doradcę podatkowego na rozliczaniu w koszty wydatków na drogie ubrania, meble i wycieczki
Podatki
Ważne zmiany w kontroli podatników. Cały Sejm za
Podatki
Fundusze inwestycyjne i spółki holdingowe. Łatwiej będzie o zwolnienie z CIT
Podatki
Ile wyniesie limit zwolnienia z VAT? Będzie podwyżka, ale niewielka
Podatki
Jacht w podatkowych kosztach firmy? Fiskus jest na tak