Reklama
Rozwiń

Organizacja konferencji sprzedażowej w firmowych kosztach podatkowych

Przedsiębiorca ma prawo swobodnie oceniać jaki wydatek jest celowy z punktu widzenia osiągnięcia przychodu. Ocena ta powinna być respektowana przez organy, chyba że działań podatnika nie sposób zaakceptować z punktu widzenia wzorca racjonalnie działającego podmiotu.

Publikacja: 06.03.2017 01:00

Organizacja konferencji sprzedażowej w firmowych kosztach podatkowych

Foto: 123rf

Tak orzekł Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 12 stycznia 2017 r. (II FSK 3728/14).

Spółka produkuje związki renu, które są następnie sprzedawane przez spółkę matkę odbiorcom zewnętrznym. Surowiec jest dostarczany spółce przez spółkę matkę. W ramach działań marketingowych spółka organizuje konferencje i sympozja branżowe. Pojawiła się wątpliwość, czy koszty związane bezpośrednio z organizacją konferencji wraz z bankietem mogą być dla spółki kosztem uzyskania przychodów. Jej zdaniem, wydatki te mają charakter reklamowy i nie noszą znamion reprezentacji w rozumieniu art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o CIT. Jeśli się buduje właściwą i efektywną strategię marketingową, to nieuniknione jest organizowanie spotkań biznesowych.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Jak nie ma usługi, to nie będzie podatku. Ważny wyrok ws. VAT
Podatki
Sprzątanie po Polskim Ładzie. Na tę zmianę czekają spółki. Czy TSUE pomoże?
Podatki
Podatkowa deregulacja: kontrola potrwa zbyt długo, odsetek nie będzie
Podatki
Uwaga, firmy - MF opublikowało dokumentację API KSeF 2.0
Podatki
Gdy ZUS zmieni zlecenie na etat, trzeba zająć się podatkiem