Aktualizacja: 03.03.2017 11:22 Publikacja: 06.03.2017 01:00
Foto: 123rf
Tak orzekł Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 12 stycznia 2017 r. (II FSK 3728/14).
Spółka produkuje związki renu, które są następnie sprzedawane przez spółkę matkę odbiorcom zewnętrznym. Surowiec jest dostarczany spółce przez spółkę matkę. W ramach działań marketingowych spółka organizuje konferencje i sympozja branżowe. Pojawiła się wątpliwość, czy koszty związane bezpośrednio z organizacją konferencji wraz z bankietem mogą być dla spółki kosztem uzyskania przychodów. Jej zdaniem, wydatki te mają charakter reklamowy i nie noszą znamion reprezentacji w rozumieniu art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o CIT. Jeśli się buduje właściwą i efektywną strategię marketingową, to nieuniknione jest organizowanie spotkań biznesowych.
Przepis nakładający podatek na wielokrotne restrukturyzacje może być niezgodny z europejską dyrektywą – sugeruje...
Gdy kontrola potrwa dłużej niż sześć miesięcy, odsetki podatkowe nie będą naliczane. Ma to zdyscyplinować kontro...
Obowiązkowy Krajowy System e-Faktur rusza 1 lutego 2026 r. Firmy mają już dostęp do dokumentacji API oraz wzoru...
Jeśli ZUS przekwalifikował umowę zlecenia na umowę o pracę, firma musi poprawić podatkowe rozliczenia i zapłacić...
Inwestycje w e-fakturowanie czy JPK_CIT są kosztowne, ale przyczynią się do ogólnego unowocześnienia firm i urzę...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas