Organizacja konferencji sprzedażowej w firmowych kosztach podatkowych

Przedsiębiorca ma prawo swobodnie oceniać jaki wydatek jest celowy z punktu widzenia osiągnięcia przychodu. Ocena ta powinna być respektowana przez organy, chyba że działań podatnika nie sposób zaakceptować z punktu widzenia wzorca racjonalnie działającego podmiotu.

Publikacja: 06.03.2017 01:00

Organizacja konferencji sprzedażowej w firmowych kosztach podatkowych

Foto: 123rf

Tak orzekł Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 12 stycznia 2017 r. (II FSK 3728/14).

Spółka produkuje związki renu, które są następnie sprzedawane przez spółkę matkę odbiorcom zewnętrznym. Surowiec jest dostarczany spółce przez spółkę matkę. W ramach działań marketingowych spółka organizuje konferencje i sympozja branżowe. Pojawiła się wątpliwość, czy koszty związane bezpośrednio z organizacją konferencji wraz z bankietem mogą być dla spółki kosztem uzyskania przychodów. Jej zdaniem, wydatki te mają charakter reklamowy i nie noszą znamion reprezentacji w rozumieniu art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o CIT. Jeśli się buduje właściwą i efektywną strategię marketingową, to nieuniknione jest organizowanie spotkań biznesowych.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Po reformie składki zdrowotnej część firm może zmienić formę opodatkowania
Podatki
Pomysł z zespołu Brzoski: e-faktury mogłyby wyręczyć sądy w ściganiu dłużników
Podatki
Fiskus już wie, kto sprzedaje w internecie. I zapowiada kontrole
Podatki
Pies w podatkowych kosztach domowej firmy? Fiskus zmienia zdanie
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Podatki
Przedsiębiorca rozliczy kurtkę, buty i kask w firmowych kosztach. Interpretacja fiskusa