Reklama
Rozwiń

Organizacja konferencji sprzedażowej w firmowych kosztach podatkowych

Przedsiębiorca ma prawo swobodnie oceniać jaki wydatek jest celowy z punktu widzenia osiągnięcia przychodu. Ocena ta powinna być respektowana przez organy, chyba że działań podatnika nie sposób zaakceptować z punktu widzenia wzorca racjonalnie działającego podmiotu.

Publikacja: 06.03.2017 01:00

Organizacja konferencji sprzedażowej w firmowych kosztach podatkowych

Foto: 123rf

Tak orzekł Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 12 stycznia 2017 r. (II FSK 3728/14).

Spółka produkuje związki renu, które są następnie sprzedawane przez spółkę matkę odbiorcom zewnętrznym. Surowiec jest dostarczany spółce przez spółkę matkę. W ramach działań marketingowych spółka organizuje konferencje i sympozja branżowe. Pojawiła się wątpliwość, czy koszty związane bezpośrednio z organizacją konferencji wraz z bankietem mogą być dla spółki kosztem uzyskania przychodów. Jej zdaniem, wydatki te mają charakter reklamowy i nie noszą znamion reprezentacji w rozumieniu art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o CIT. Jeśli się buduje właściwą i efektywną strategię marketingową, to nieuniknione jest organizowanie spotkań biznesowych.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Sprzątanie po Polskim Ładzie. Na tę zmianę czekają spółki. Czy TSUE pomoże?
Podatki
Podatkowa deregulacja: kontrola potrwa zbyt długo, odsetek nie będzie
Podatki
Uwaga, firmy - MF opublikowało dokumentację API KSeF 2.0
Podatki
Gdy ZUS zmieni zlecenie na etat, trzeba zająć się podatkiem
Podatki
Cyfrowa rewolucja w podatkach – kłopoty czy korzyści dla firm?