Organizacja konferencji sprzedażowej w firmowych kosztach podatkowych

Przedsiębiorca ma prawo swobodnie oceniać jaki wydatek jest celowy z punktu widzenia osiągnięcia przychodu. Ocena ta powinna być respektowana przez organy, chyba że działań podatnika nie sposób zaakceptować z punktu widzenia wzorca racjonalnie działającego podmiotu.

Publikacja: 06.03.2017 01:00

Organizacja konferencji sprzedażowej w firmowych kosztach podatkowych

Foto: 123rf

Tak orzekł Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 12 stycznia 2017 r. (II FSK 3728/14).

Spółka produkuje związki renu, które są następnie sprzedawane przez spółkę matkę odbiorcom zewnętrznym. Surowiec jest dostarczany spółce przez spółkę matkę. W ramach działań marketingowych spółka organizuje konferencje i sympozja branżowe. Pojawiła się wątpliwość, czy koszty związane bezpośrednio z organizacją konferencji wraz z bankietem mogą być dla spółki kosztem uzyskania przychodów. Jej zdaniem, wydatki te mają charakter reklamowy i nie noszą znamion reprezentacji w rozumieniu art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o CIT. Jeśli się buduje właściwą i efektywną strategię marketingową, to nieuniknione jest organizowanie spotkań biznesowych.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Świąteczna oferta! Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Podatek globalny ważną nowością na 2025 rok. Ustawa będzie zmieniana
Podatki
Sąd: podejrzenie o oszustwo podatkowe nie zawiesza biegu terminu przedawnienia
Podatki
Zawarcie ugody nie oznacza, że wydatek jest kosztem
Podatki
Kantyna dla pracowników daje prawo do odliczenia VAT? Jest wyrok WSA
Podatki
Bój o udzielanie porad podatkowych. Doradcy kontra księgowi
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10