Rabaty a wysokość przychodu kontrahenta

Otrzymanie przez spółkę gratisów dołączonych do kupowanych partii towarów, będących rabatem naturalnym, nie powoduje obowiązku rozpoznania przychodu podatkowego z tytułu wartości otrzymanych nieodpłatnie rzeczy.

Publikacja: 30.01.2017 04:00

Rabaty a wysokość przychodu kontrahenta

Foto: 123RF

Tak wynika z interpretacji Izby Skarbowej w Katowicach z 9 grudnia 2016 r. (2461-IBPB-1-3.4510.912.2016.1.KB).

Podatnik (spółka z ograniczoną odpowiedzialnością) prowadzi działalność w zakresie dystrybucji żywności mrożonej. Towary nabywa uprzednio zarówno od producentów i dostawców należących organizacyjnie do swojej grupy kapitałowej, jak i od dostawców niezależnych. W związku z prowadzeniem stałej współpracy z tymi podmiotami, wnioskodawca otrzymuje nieodpłatnie dodatkowe, gratisowe towary. Przykładowo, przy zamówieniu 100 sztuk kartonów o odpowiedniej wartości, dostawca w ramach polityki rabatowej przekazuje podatnikowi wraz z dostawą zamówienia gratisowe 30 sztuk kartonów.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Podatki
Płacisz organizacji pracodawców za reklamę? To koszt bez limitu
Podatki
Kary umowne za opóźnienie w realizacji usługi co do zasady mogą być kosztem podatkowym. Wyrok NSA
Podatki
Piwo w kosztach firmy? Tylko bezalkoholowe
Podatki
Jak nie ma usługi, to nie będzie podatku. Ważny wyrok ws. VAT
Podatki
Sprzątanie po Polskim Ładzie. Na tę zmianę czekają spółki. Czy TSUE pomoże?
Reklama
Reklama