Kiedy smartwatch dla klienta można wrzucić w koszty

Gdy w zakładzie jest tak głośno, że nie słychać dzwonka telefonu, to zakup smartwatcha, który informuje o przychodzących połączeniach, można wrzucić w koszty. Ułatwia on bowiem kontakty z klientami.

Publikacja: 16.01.2017 07:10

Kiedy smartwatch dla klienta można wrzucić w koszty

Foto: 123RF

Warunkiem odliczenia danego wydatku jest przekonanie fiskusa, że koszt ten jest niezbędny w prowadzonej działalności gospodarczej. Potwierdza to interpretacja Izby Skarbowej w Bydgoszczy.

Izba odpowiedziała na pytanie podatnika, którego firma zajmuje się obróbką skrawaniem. Mężczyzna zatrudnia cztery osoby, sam też pracuje fizycznie. Jak napisał, w jego pracy bardzo ważny jest stały kontakt z klientami, zwłaszcza podczas nanoszenia zmian w zamówieniach, ponieważ świadczy usługi na podstawie dokumentacji przedstawionej przez klientów. Często klienci dzwonią, by wnieść zmiany do wykonywanych aktualnie zleceń. Pracująca maszyna frezarska zagłusza jednak telefon, a aparat nie może leżeć na widocznym miejscu ze względu na ryzyko uszkodzenia.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Subskrybuj
gazeta
Podatki
Rząd chce odroczyć obowiązek raportowania ESG
Podatki
Firma nie będzie musiała publikować strategii. Sprzątanie pozostałości Polskiego Ładu
Podatki
Więcej uprawnień dla kontrolowanych firm. Złożą deklarację i częściową korektę
Podatki
Limit zwolnienia z VAT będzie wyższy w 2026 r. To element deregulacji
Podatki
Wyrok TSUE: prezes musi mieć szansę na uwolnienie się od podatku spółki
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku