Reklama
Rozwiń

Kiedy smartwatch dla klienta można wrzucić w koszty

Gdy w zakładzie jest tak głośno, że nie słychać dzwonka telefonu, to zakup smartwatcha, który informuje o przychodzących połączeniach, można wrzucić w koszty. Ułatwia on bowiem kontakty z klientami.

Publikacja: 16.01.2017 07:10

Kiedy smartwatch dla klienta można wrzucić w koszty

Foto: 123RF

Warunkiem odliczenia danego wydatku jest przekonanie fiskusa, że koszt ten jest niezbędny w prowadzonej działalności gospodarczej. Potwierdza to interpretacja Izby Skarbowej w Bydgoszczy.

Izba odpowiedziała na pytanie podatnika, którego firma zajmuje się obróbką skrawaniem. Mężczyzna zatrudnia cztery osoby, sam też pracuje fizycznie. Jak napisał, w jego pracy bardzo ważny jest stały kontakt z klientami, zwłaszcza podczas nanoszenia zmian w zamówieniach, ponieważ świadczy usługi na podstawie dokumentacji przedstawionej przez klientów. Często klienci dzwonią, by wnieść zmiany do wykonywanych aktualnie zleceń. Pracująca maszyna frezarska zagłusza jednak telefon, a aparat nie może leżeć na widocznym miejscu ze względu na ryzyko uszkodzenia.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Podatki
Kary umowne za opóźnienie w realizacji usługi co do zasady mogą być kosztem podatkowym. Wyrok NSA
Podatki
Piwo w kosztach firmy? Tylko bezalkoholowe
Podatki
Jak nie ma usługi, to nie będzie podatku. Ważny wyrok ws. VAT
Podatki
Sprzątanie po Polskim Ładzie. Na tę zmianę czekają spółki. Czy TSUE pomoże?
Podatki
Podatkowa deregulacja: kontrola potrwa zbyt długo, odsetek nie będzie