Kiedy smartwatch dla klienta można wrzucić w koszty

Gdy w zakładzie jest tak głośno, że nie słychać dzwonka telefonu, to zakup smartwatcha, który informuje o przychodzących połączeniach, można wrzucić w koszty. Ułatwia on bowiem kontakty z klientami.

Publikacja: 16.01.2017 07:10

Kiedy smartwatch dla klienta można wrzucić w koszty

Foto: 123RF

Warunkiem odliczenia danego wydatku jest przekonanie fiskusa, że koszt ten jest niezbędny w prowadzonej działalności gospodarczej. Potwierdza to interpretacja Izby Skarbowej w Bydgoszczy.

Izba odpowiedziała na pytanie podatnika, którego firma zajmuje się obróbką skrawaniem. Mężczyzna zatrudnia cztery osoby, sam też pracuje fizycznie. Jak napisał, w jego pracy bardzo ważny jest stały kontakt z klientami, zwłaszcza podczas nanoszenia zmian w zamówieniach, ponieważ świadczy usługi na podstawie dokumentacji przedstawionej przez klientów. Często klienci dzwonią, by wnieść zmiany do wykonywanych aktualnie zleceń. Pracująca maszyna frezarska zagłusza jednak telefon, a aparat nie może leżeć na widocznym miejscu ze względu na ryzyko uszkodzenia.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Donejty od widzów na YouTubie a podatek od darowizn. Jest wyrok sądu
Materiał Promocyjny
Berlingo VAN od 69 900 zł netto
Podatki
Skarbówka o benefitach dla samozatrudnionego: jest przychód, nie ma kosztów
Podatki
Pracodawca odliczy 300 tys. zł za wypadek przy pracy? Przełomowy wyrok NSA
Podatki
Zbycie ruchomości w związku z leasingiem zwrotnym podlega VAT. Wyrok NSA
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Podatki
Są nowe pomysły zespołu Rafała Brzoski na problemy polskich firm z fiskusem
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście