Aktualizacja: 22.12.2016 05:10 Publikacja: 22.12.2016 05:10
Foto: 123RF
Justyna Kowalik: Tak. Zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami, podatnik jest wykreślany z rejestru VAT jedynie w dwóch sytuacjach. Po pierwsze, jeżeli w wyniku podjętych czynności sprawdzających okaże się, że podatnik nie istnieje. Po drugie, jeżeli nie ma możliwości skontaktowania się z nim lub jego pełnomocnikiem.
Nowe przepisy o VAT, które zaczną obowiązywać od 1 stycznia 2017 r., przewidują siedem kolejnych przesłanek wykreślenia podatnika z rejestru VAT. Dodatkowo, podatnik zostanie wykreślony z rejestru, gdy dane podane w zgłoszeniu rejestracyjnym okażą się niezgodne z prawdą lub gdy podatnik albo jego pełnomocnik nie stawią się na wezwania organu podatkowego lub kontroli skarbowej.
Obowiązkowy Krajowy System e-Faktur rusza 1 lutego 2026 r. Firmy mają już dostęp do dokumentacji API oraz wzoru...
Jeśli ZUS przekwalifikował umowę zlecenia na umowę o pracę, firma musi poprawić podatkowe rozliczenia i zapłacić...
Inwestycje w e-fakturowanie czy JPK_CIT są kosztowne, ale przyczynią się do ogólnego unowocześnienia firm i urzę...
Wydatki na wyżywienie, ubranie, mieszkanie, zdrowie, wypoczynek i rekreację czy szerzej na utrzymanie osoby fizy...
Po rozpoczęciu i zakończeniu kontroli celno-skarbowej firma będzie mogła złożyć nie tylko korektę, ale także pie...
Zagraniczny fundusz inwestycyjny będzie mógł być zwolniony z CIT także wtedy, gdy jest zarządzany wewnętrznie, c...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas