Aktualizacja: 08.12.2016 05:10 Publikacja: 08.12.2016 05:10
Foto: Fotorzepa, Dominik Pisarek
- Księgowość wystawia miesięcznie kilkaset faktur. Ostatnio wystawiła fakturę przez pomyłkę – kontrahent jej nie odebrał, bo oświadczył, że nie chce towaru i go nie zamawiał. Sytuacja miała miejsce w jednym miesiącu, więc przed sporządzeniem wykazów i deklaracji. Czy możemy taką fakturę anulować? Co z nią fizycznie zrobić? – pyta czytelnik.
Przedsiębiorca, który prowadzi działalność gospodarczą, ma prawo anulować wystawioną fakturę. Sytuacja taka jest rzadkością, ponieważ najczęściej korzysta się z korekt dokumentów. Do anulowania może dojść, gdy kontrahent zrezygnował z dostawy, a faktura już została wystawiona lub gdy została wystawiona przez pomyłkę. Przy czym przepisy nie regulują zagadnienia możliwości anulowania faktury VAT przez podatnika.
Przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na spotkanie z kontrahentem, na którym zała...
Odszkodowanie za utratę przez część budynku jakiegokolwiek znaczenia gospodarczego i konieczność rozbiórki, otrz...
Przepis nakładający podatek na wielokrotne restrukturyzacje może być niezgodny z europejską dyrektywą – sugeruje...
Gdy kontrola potrwa dłużej niż sześć miesięcy, odsetki podatkowe nie będą naliczane. Ma to zdyscyplinować kontro...
Obowiązkowy Krajowy System e-Faktur rusza 1 lutego 2026 r. Firmy mają już dostęp do dokumentacji API oraz wzoru...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas