Faktura - kiedy można anulować

Jeśli towar nie został odebrany lub kontrahent zrezygnował z usługi, to sprzedawca może anulować wystawioną fakturę. Musi mieć tylko w ręku oba jej egzemplarze.

Publikacja: 08.12.2016 05:10

Faktura - kiedy można anulować

Foto: Fotorzepa, Dominik Pisarek

- Księgowość wystawia miesięcznie kilkaset faktur. Ostatnio wystawiła fakturę przez pomyłkę – kontrahent jej nie odebrał, bo oświadczył, że nie chce towaru i go nie zamawiał. Sytuacja miała miejsce w jednym miesiącu, więc przed sporządzeniem wykazów i deklaracji. Czy możemy taką fakturę anulować? Co z nią fizycznie zrobić? – pyta czytelnik.

Przedsiębiorca, który prowadzi działalność gospodarczą, ma prawo anulować wystawioną fakturę. Sytuacja taka jest rzadkością, ponieważ najczęściej korzysta się z korekt dokumentów. Do anulowania może dojść, gdy kontrahent zrezygnował z dostawy, a faktura już została wystawiona lub gdy została wystawiona przez pomyłkę. Przy czym przepisy nie regulują zagadnienia możliwości anulowania faktury VAT przez podatnika.

Pozostało 88% artykułu

PRO.RP.PL za 19 zł

Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Podatki
Ryczałt bije rekordy popularności. Wybiera go coraz więcej przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity od Citibanku można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Podatki
Artykuły spożywcze dla powodzian z zerową stawką VAT
Podatki
Zalew fałszywych faktur. Skarbówka celuje w oszustów
Podatki
Złe tłumaczenie umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania nie chroniło spółki
Materiał Promocyjny
Sieć T-Mobile Polska nagrodzona przez użytkowników w prestiżowym rankingu
Podatki
Samochód w firmie a rozliczenia podatkowe - formy najmu i zielone rozwiązania. Zapis webinaru "Rz"