Reklama
Rozwiń

Faktura - kiedy można anulować

Jeśli towar nie został odebrany lub kontrahent zrezygnował z usługi, to sprzedawca może anulować wystawioną fakturę. Musi mieć tylko w ręku oba jej egzemplarze.

Publikacja: 08.12.2016 05:10

Faktura - kiedy można anulować

Foto: Fotorzepa, Dominik Pisarek

- Księgowość wystawia miesięcznie kilkaset faktur. Ostatnio wystawiła fakturę przez pomyłkę – kontrahent jej nie odebrał, bo oświadczył, że nie chce towaru i go nie zamawiał. Sytuacja miała miejsce w jednym miesiącu, więc przed sporządzeniem wykazów i deklaracji. Czy możemy taką fakturę anulować? Co z nią fizycznie zrobić? – pyta czytelnik.

Przedsiębiorca, który prowadzi działalność gospodarczą, ma prawo anulować wystawioną fakturę. Sytuacja taka jest rzadkością, ponieważ najczęściej korzysta się z korekt dokumentów. Do anulowania może dojść, gdy kontrahent zrezygnował z dostawy, a faktura już została wystawiona lub gdy została wystawiona przez pomyłkę. Przy czym przepisy nie regulują zagadnienia możliwości anulowania faktury VAT przez podatnika.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Piwo w kosztach firmy? Tylko bezalkoholowe
Podatki
Jak nie ma usługi, to nie będzie podatku. Ważny wyrok ws. VAT
Podatki
Sprzątanie po Polskim Ładzie. Na tę zmianę czekają spółki. Czy TSUE pomoże?
Podatki
Podatkowa deregulacja: kontrola potrwa zbyt długo, odsetek nie będzie
Podatki
Uwaga, firmy - MF opublikowało dokumentację API KSeF 2.0