Aktualizacja: 07.09.2015 07:00 Publikacja: 07.09.2015 07:00
Foto: Fotorzepa, Kuba Kamiński
11 września 2015 r. zacznie obowiązywać ustawa z 24 kwietnia 2015 r. o zmianie niektórych ustaw w związku ze wzmocnieniem narzędzi ochrony krajobrazu (DzU z 2015 r. poz. 774). Głównym celem ustawy jest wprowadzenie nowych rozwiązań, które pomogą powstrzymać degradację krajobrazu, a w szczególności rozwiązać problem z nadmiarem tablic i urządzeń reklamowych w miastach. Nowelizacja zacznie obowiązywać Jednym z takich rozwiązań jest wprowadzenie do ustawy o podatkach i opłatach lokalnych nowej opłaty dla przedsiębiorców – opłaty reklamowej. Zgodnie z nowelizacją przedsiębiorcy będą zobowiązani uiszczać opłatę reklamową od tablic reklamowych lub urządzeń reklamowych umieszczonych na obszarach, dla których obowiązują zasady i warunki sytuowania obiektów małej architektury, tablic i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń.
Przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na spotkanie z kontrahentem, na którym zała...
Odszkodowanie za utratę przez część budynku jakiegokolwiek znaczenia gospodarczego i konieczność rozbiórki, otrz...
Przepis nakładający podatek na wielokrotne restrukturyzacje może być niezgodny z europejską dyrektywą – sugeruje...
Gdy kontrola potrwa dłużej niż sześć miesięcy, odsetki podatkowe nie będą naliczane. Ma to zdyscyplinować kontro...
Obowiązkowy Krajowy System e-Faktur rusza 1 lutego 2026 r. Firmy mają już dostęp do dokumentacji API oraz wzoru...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas