Drobny poczęstunek dla klientów można zaliczyć do kosztów podatkowych

Rozmowa | Michał Grzywacz, doradca podatkowy, radca prawny, wspólnik w kancelarii Grzywacz-Zawada

Publikacja: 03.09.2015 02:00

Drobny poczęstunek dla klientów można zaliczyć do kosztów podatkowych

Foto: 123RF

Rz: Czy prowadząc małą firmę, nawet jednoosobową, zakup ciastek, kawy, herbaty, wody dla klientów można zaliczyć do kosztów podatkowych?

Michał Grzywacz: Zakup ciastek, herbaty czy wody dla klientów to minimalne wydatki z szeroko pojętej gastronomii, z jakimi musi się liczyć niemal każdy przedsiębiorca spotykający się ze swoimi kontrahentami. Zauważały to sądy administracyjne, potwierdzając słuszność zaliczenia przez podatników tego typu wydatków do kosztów uzyskania przychodów. Wykładnię tę potwierdził ostatecznie minister finansów, wydając 25 listopada 2013 r. interpretację ogólną. Wynika z niej, że wydatki na drobne poczęstunki, jak ciastka, paluszki, kanapki czy napoje (kawa, herbata, woda mineralna, soki), wykorzystywane podczas spotkań biznesowych, można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów. Równocześnie zastrzeżono jednak, że każdy przypadek powinien być analizowany odrębnie, pod kątem warunków i okoliczności uzasadniających poniesienie takich wydatków.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Jak często polski biznes trafia na celownik skarbówki? Niepokojący raport MDDP
Podatki
Podatki, edukacja i farmacja. To kolejne propozycje zespołu Brzoski
Podatki
Czy przedsiębiorcy mogą poprawiać słuch i wzrok na koszt firmy?
Podatki
Czy pomoc zewnętrznych specjalistów przekreśla prawo do ulgi IP BOX? Jest wyrok
Podatki
Lekcje boksu i wizyty u dentysty samozatrudnionego można rozliczyć w kosztach