Drobny poczęstunek dla klientów można zaliczyć do kosztów podatkowych

Rozmowa | Michał Grzywacz, doradca podatkowy, radca prawny, wspólnik w kancelarii Grzywacz-Zawada

Publikacja: 03.09.2015 02:00

Drobny poczęstunek dla klientów można zaliczyć do kosztów podatkowych

Foto: 123RF

Rz: Czy prowadząc małą firmę, nawet jednoosobową, zakup ciastek, kawy, herbaty, wody dla klientów można zaliczyć do kosztów podatkowych?

Michał Grzywacz: Zakup ciastek, herbaty czy wody dla klientów to minimalne wydatki z szeroko pojętej gastronomii, z jakimi musi się liczyć niemal każdy przedsiębiorca spotykający się ze swoimi kontrahentami. Zauważały to sądy administracyjne, potwierdzając słuszność zaliczenia przez podatników tego typu wydatków do kosztów uzyskania przychodów. Wykładnię tę potwierdził ostatecznie minister finansów, wydając 25 listopada 2013 r. interpretację ogólną. Wynika z niej, że wydatki na drobne poczęstunki, jak ciastka, paluszki, kanapki czy napoje (kawa, herbata, woda mineralna, soki), wykorzystywane podczas spotkań biznesowych, można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów. Równocześnie zastrzeżono jednak, że każdy przypadek powinien być analizowany odrębnie, pod kątem warunków i okoliczności uzasadniających poniesienie takich wydatków.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Podatki
Płacisz organizacji pracodawców za reklamę? To koszt bez limitu
Podatki
Kary umowne za opóźnienie w realizacji usługi co do zasady mogą być kosztem podatkowym. Wyrok NSA
Podatki
Piwo w kosztach firmy? Tylko bezalkoholowe
Podatki
Jak nie ma usługi, to nie będzie podatku. Ważny wyrok ws. VAT
Podatki
Sprzątanie po Polskim Ładzie. Na tę zmianę czekają spółki. Czy TSUE pomoże?
Reklama
Reklama