Aktualizacja: 27.07.2020 07:41 Publikacja: 27.07.2020 07:41
Foto: Adobe Stock
Fiskus nie zgadza się na rozliczenie w kosztach kwoty zapłaconej kontrahentowi za niedotrzymanie terminu umowy. Twierdzi, że opóźnienie jest wadą usługi. A kary za wadliwe wykonanie usługi są wyłączone z kosztów. Tak wynika z interpretacji dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej.
Wystąpił o nią przedsiębiorca świadczący usługi budowlane. Podpisał umowę z gminą na wykonanie centrali wentylacyjnej. W kontrakcie określono termin wykonania robót i kary za jego niedotrzymanie (jest to procent wynagrodzenia naliczany za każdy dzień opóźnienia).
Kary umowne za opóźnienia w realizacji internetowych usług serwisowych z automatu nie są wyłączone z kosztów pod...
Przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na spotkanie z kontrahentem, na którym zała...
Odszkodowanie za utratę przez część budynku jakiegokolwiek znaczenia gospodarczego i konieczność rozbiórki, otrz...
Przepis nakładający podatek na wielokrotne restrukturyzacje może być niezgodny z europejską dyrektywą – sugeruje...
Gdy kontrola potrwa dłużej niż sześć miesięcy, odsetki podatkowe nie będą naliczane. Ma to zdyscyplinować kontro...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas