Reklama

Prawniczy rynek dwóch prędkości

Gościem Tomasza Pietrygi w magazynie „Prawo dla profesjonalistów” „Rzeczpospolitej” była Magdalena Bojańczyk, ekspertka w dziedzinie rynku prawniczego i rekrutacji. W rozmowie oceniła sytuację na rynku usług prawnych w 2025 roku, wskazując na dwie prędkości rozwoju w branży.

Publikacja: 27.05.2025 14:00

Magdalena Bojańczyk, ekspertka w dziedzinie rynku prawniczego i rekrutacji

Magdalena Bojańczyk, ekspertka w dziedzinie rynku prawniczego i rekrutacji

Foto: podcasty.rp.pl

Z jednej strony obserwujemy dynamiczny rozwój dużych kancelarii w głównych ośrodkach miejskich – firmy te nieustannie rosną, realizują kluczowe projekty i aktywnie rekrutują nowych prawników. W kontrze do nich znajdują się mniejsze kancelarie działające poza największymi miastami, które mierzą się z odpływem klientów do bardziej konkurencyjnych lokalizacji.

Dodatkowo, według ekspertki, obecna sytuacja na rynku prawniczym powoduje istotne zmiany na poziomie zatrudnienia. Wielu prawników straciło pracę lub zdecydowało się na zmianę ścieżki zawodowej, co dodatkowo pogłębia kontrast między rozwijającymi się kancelariami w dużych miastach a tymi, które odczuwają skutki zmian w przepływie klientów.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo dla profesjonalistów
Wykluczenie cyfrowe w ochronie zdrowia to fakt
Prawo dla profesjonalistów
Sędzia Kozielewicz: W Polsce dwa razy sfałszowano wybory
Prawo dla profesjonalistów
Prof. Manowska: w skargach wyborczych były nawet pociski
Prawo dla profesjonalistów
Czy spory o WIBOR to nowa nisza dla kancelarii frankowych?
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Prawo dla profesjonalistów
Przedrzeźniając prof. Strzembosza prezydent szarga nie tylko swój autorytet
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama
Reklama