Aktualizacja: 04.07.2025 05:13 Publikacja: 23.11.2022 18:04
Foto: Adobe Stock
Polski Fundusz Rozwoju (PFR) ma ustawowy obowiązek sprawdzania, czy wszystkie podmioty zobowiązane do utworzenia PPK to zrobiły. Co kwartał otrzymuje on z ZUS informację o płatnikach, którzy deklarowali składki na obowiązkowe ubezpieczenia emerytalne i rentowe za osoby zatrudnione i sprawdza, czy widnieją oni w prowadzonej przez niego ewidencji, gromadzącej m.in. dane o zawartych umowach o zarządzanie PPK. Jeśli pracodawca, zobowiązany do wdrożenia PPK, nie widnieje w ewidencji PPK, PFR ma obowiązek wezwać go do zawarcia umowy o zarządzanie PPK z wyznaczoną instytucją finansową (PFR TFI S.A.) albo do przekazania informacji o zawarciu umowy o zarządzanie PPK z inną instytucją finansową.
Przepisy regulujące kwestie upałów w firmach wejdą w życie najwcześniej w styczniu 2027 roku. Tak wynika z najno...
Zdaniem ekspertów niezrozumiałe jest ograniczenie udziału w pilotażu do podmiotów, które prowadziły działalność...
SN może zakończyć spór o to, czy osoby pracujące w podmiotach medycznych można było zwolnić za odmowę zaszczepie...
Spodziewam się sporych problemów z wdrożeniem nowych regulacji z uwagi na specyfikę języka polskiego, nasz konte...
Udostępnienie pracownikom w mailu danych osobowych kogoś, kto zrezygnował z pracy, nie narusza RODO. Pracodawca...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas