Aktualizacja: 29.04.2025 00:10 Publikacja: 23.11.2022 18:04
Foto: Adobe Stock
Polski Fundusz Rozwoju (PFR) ma ustawowy obowiązek sprawdzania, czy wszystkie podmioty zobowiązane do utworzenia PPK to zrobiły. Co kwartał otrzymuje on z ZUS informację o płatnikach, którzy deklarowali składki na obowiązkowe ubezpieczenia emerytalne i rentowe za osoby zatrudnione i sprawdza, czy widnieją oni w prowadzonej przez niego ewidencji, gromadzącej m.in. dane o zawartych umowach o zarządzanie PPK. Jeśli pracodawca, zobowiązany do wdrożenia PPK, nie widnieje w ewidencji PPK, PFR ma obowiązek wezwać go do zawarcia umowy o zarządzanie PPK z wyznaczoną instytucją finansową (PFR TFI S.A.) albo do przekazania informacji o zawarciu umowy o zarządzanie PPK z inną instytucją finansową.
Doliczenie okresu szeroko rozumianego zatrudnienia będzie możliwe pomimo jego niezakończenia przed nawiązaniem k...
Pracodawcy potrzebują osób dojrzałych i seniorów w swoich firmach. Cały czas występuje jednak wiele czynników, k...
Projektowane przepisy dotyczące mobbingu, zdaniem pracodawców, generują nowe pytania i problemy z właściwym rozu...
Nie będzie podwyżki sankcji za wykroczenia przeciwko prawom pracownika. To efekt czwartkowego głosowania w Sejmi...
W obliczu zbliżających się wyborów prezydenckich w Polsce zdajemy sobie sprawę, jak ważne jest, aby platformy społecznościowe nie zakłócały procesów demokratycznych.
Podwyższenie sankcji za wykroczenia przeciwko prawom pracownika, które posłowie dopisali „wrzutką”, nie zyskało...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas