Aktualizacja: 28.04.2025 23:38 Publikacja: 24.02.2023 07:54
Foto: Adobe Stock
Nowelizacja kodeksu pracy ma za zadanie wdrożyć do polskiego prawa dwie unijne dyrektywy: w sprawie przejrzystych warunków pracy oraz tzw. work-life balance. Jednak zdaniem organizacji w wielu punktach nie uwzględnia ona specyfiki pracy w sektorze transportu drogowego.
Organizację w pierwszej kolejności niepokoi krótkie vacatio legis. Rząd dał bowiem firmom tylko 21 dni na wdrożenie nowych regulacji. Z kolei związek proponuje, aby nowe rozwiązania weszły w życie 1 stycznia 2024 r.
Doliczenie okresu szeroko rozumianego zatrudnienia będzie możliwe pomimo jego niezakończenia przed nawiązaniem k...
Pracodawcy potrzebują osób dojrzałych i seniorów w swoich firmach. Cały czas występuje jednak wiele czynników, k...
Projektowane przepisy dotyczące mobbingu, zdaniem pracodawców, generują nowe pytania i problemy z właściwym rozu...
Nie będzie podwyżki sankcji za wykroczenia przeciwko prawom pracownika. To efekt czwartkowego głosowania w Sejmi...
W obliczu zbliżających się wyborów prezydenckich w Polsce zdajemy sobie sprawę, jak ważne jest, aby platformy społecznościowe nie zakłócały procesów demokratycznych.
Podwyższenie sankcji za wykroczenia przeciwko prawom pracownika, które posłowie dopisali „wrzutką”, nie zyskało...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas