Aktualizacja: 22.11.2024 00:32 Publikacja: 24.02.2023 07:54
Foto: Adobe Stock
Nowelizacja kodeksu pracy ma za zadanie wdrożyć do polskiego prawa dwie unijne dyrektywy: w sprawie przejrzystych warunków pracy oraz tzw. work-life balance. Jednak zdaniem organizacji w wielu punktach nie uwzględnia ona specyfiki pracy w sektorze transportu drogowego.
Organizację w pierwszej kolejności niepokoi krótkie vacatio legis. Rząd dał bowiem firmom tylko 21 dni na wdrożenie nowych regulacji. Z kolei związek proponuje, aby nowe rozwiązania weszły w życie 1 stycznia 2024 r.
To na pracowniku spoczywać będzie ciężar udowodnienia okresu zatrudnienia, niepodlegającego zgłoszeniu do ZUS, który ma zostać zaliczony do stażu pracy.
Pracodawcy nie mogą ujawnić lekarzom medycyny pracy, co niepokoi ich u podwładnych, zaś rekrutacja kandydatów z niepełnosprawnościami to dla nich pole minowe.
Naruszenie obowiązków informacyjnych wynikających z ustawy będzie zagrożone tylko karą grzywny.
Nie wszędzie działają procedury zgłoszeń naruszenia prawa. Sygnalizowane są problemy pracownicze.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Kontrole firm zatrudniających pracowników w formie zdalnej wykazały, że nie radzą sobie one z jej prawidłowym wdrożeniem.
Poprawa bezpieczeństwa na przejazdach to powszechny postulat kolejarzy i zmotoryzowanych. Ale jednym z największych wyzwań dla zarządcy kolejowej infrastruktury jest wdrożenie systemów sterowania ruchem kolejowym.
Pogarszająca się kondycja rosyjskiej floty komercyjnej zmusiła władze do poszukiwania nowych rozwiązań. Chcą przekonać kraje, które nie nałożyły na Rosję sankcji, aby im pomogły. Jak na razie bez sukcesów.
W Europie nowych magazynów buduje się mniej niż w poprzednich latach, ale i tak w Polsce powstaje ich najwięcej.
W wyniku zderzenia dwóch towarowych pociągów w Kuźni Raciborskiej do szpitala trafił jeden z maszynistów. Drugiemu nic się nie stało. Jak podała śląska policja, do wypadku doszło ok. 1.30 w nocy.
Marną sytuację przewoźników drogowych potwierdzają statystyki sprzedaży opon, na które zapotrzebowanie cały czas maleje. Na szczęście spadki wyhamowują.
Brak stałych wpływów i zleceń oraz szybko rosnące koszty prowadzą do popadania firm w długi i coraz słabszej sytuacji finansowej sektora.
Lotnisko Chopina w Warszawie w październiku odprawiło niemal 1,9 mln pasażerów. To o 14,6 proc. więcej niż w ubiegłym roku. I więcej niż prognozował wcześniej port.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o uzyskaniu zezwolenia na budowę drogi ekspresowej S19 pomiędzy Lubartowem a Lublinem. Pierwsze prace przewidziano już w grudniu.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas